مایکروسافت در مورد شعله (Flame) هشدار داد

این شرکت برای حفاظت کامپیوتر‌ها در برابر آلوده شدن از طریق این ویروس، نرم‌افرازی را منتشر کرده است.

مایک ریوی (Mike Reavey)، مدیر ارشد مرکز امنیتی مایکروسافت در وبلاگ خود نوشت که از اینکه سایر هکرها نیز از این روش تقلید کنند و با استفاده از ویروس‌های دیگر حملات گسترده‌ای به راه بیندازند می‌ترسد. ریوی در وبلاگ خود گفت: «ما به بررسی این موضوع ادامه می‌دهیم و برای حمایت از مشتریان خود هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد». این در حالی است که هیچ کدام از مقامات و کارشناسان این شرکت حاضر به گفتن جزییات این حفره امنیتی نیستند. از جمله سخنگوی مایکروسافت که از ارایه‌ جزییات در اینباره خودداری کرد. وی درباره‌ اینکه ویروس‌های دیگری نیز از این حفره‌ ویندوز استفاده کرده‌اند یا نه و آیا تیم امنیتی مایکروسافت به دنبال یافتن حفره‌های امنیتی مشابه دیگری در این سیستم‌عامل هست یا نه، نظری نداد.
ریوی طی مطلبی در وبلاگ خود که اواخر روز یکشنبه انتشار یافت، گفت این حفره به ویروس فلیم این امکان را می‌دهد که با فریب دادن ویندوز، خود را به عنوان برنامه‌ای قانونی و مورد تایید مایکروسافت روی کامپیوتر نصب کند.
اخبار مربوط به ویروس فلیم در طول هفته‌ گذشته سرخط خبرها را در گوشه و کنار جهان به خود اختصاص داد و پژوهشگران معتقدند که شواهد فنی نشان می‌دهد این ویروس توسط همان گروه یا گروه‌هایی ساخته شده که کرم کامپیوترای استاکس‌نت را که در سال ۲۰۱۰ برنامه‌ هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار داد، منتشر کرده‌اند.
رایان اسمیت، محقق ارشد موسسه‌ امنیتی Accuvant، اعلام کرد که کشف حفره‌ مایکروسافت بسیار پراهمیت بوده است.
اسمیت گفت: «این مساله که ویندوز از درون آسیب‌پذیر است هم از اهمیت بالایی برخوردار است.». وی افزود که احتمال دارد در حال حاضر نیز ویروس‌های پیچیده‌تر و سطح ‌بالاتر دیگری نیز از همین حفره استفاده ‌می‌کنند، اما از دید کاربرانی که کامپیوتر‌هاشان به این ویروس‌ها آلوده است، مخفی مانده‌اند.
اسمیت گفت هنگامی که کاربران نرم‌افزار پشتیبان (ارایه شده توسط مایکروسافت) را روی کامپیوتر‌های‌شان نصب می‌کنند، ممکن است دیگر ویروس‌های اینچنینی متوقف شوند یا شاید تنها نامرئی شوند.
هشدار مایکروسافت را می‌توانید در نشانی اینترنتی http://blogs.technet.com/b/msrc/ مشاهده کنید.

foxbusiness
2121

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.