مایکروسافت رخنه‌های امنیتی موجود در نرم‌افزارهای خود را برطرف می‌کند

۲۰
اردیبهشت

مایکروسافت رخنه‌های امنیتی موجود در نرم‌افزارهای خود را برطرف می‌کند

همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت اعلام کرده است با عرضه بسته‌های امنیتی مکمل توانسته با ۲۳ مورد آسیب‌پذیری در محصولات نرم‌افزاری اش مقابله کند.

به گزارش وب سایت computerworld، مایکروسافت با عرضه این بسته‌ها توانسته است با آسیب‌پذیری و رخنه‌های امنیتی که در محصولات و نرم‌افزارهایی مثل آفیس، ویندوز، نت فریم ورک و سیلور لایت به وجود آمده است، مقابله کند. بنا بر اعلام مایکروسافت رخنه‌های امنیتی کشف شده در برخی از این محصولات به قدری جدی است که هکرها و مهاجمان اینترنتی می‌توانند با استفاده از آنها رایانه‌هایی را که این محصولات بر روی آنها نصب شده است، از راه دور کنترل کنند.

بنا بر این گزارش، یکی از مهم‌ترین این رخنه‌ها به مجموعه نرم‌افزاری آفیس مربوط است که نسخه‌های اکسل و وُرد ۲۰۰۷ و ۲۰۰۳ هر کدام به نحوی با آن درگیر هستند. نسخه‌های آفیس ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ نیز که ویژه رایانه‌های مک طراحی شده‌اند، از این آسیب‌ها مستثنی نیستند. مایکروسافت که رخنه‌های امنیتی موجود در محصولات خود را در چهار رده ارزیابی می‌کند، آسیب‌های شناخته شده در آفیس را در رده دوم اهمیت قرار داده است.

بخش دیگری از این رخنه‌ها به نرم‌افزارهای ویندوز، نت فریم ورک ۴ (بجز نسخه‌های نصب شده بر ویندوزهایی که با تراشه‌های ایتانیوم کار می‌کنند) و سیلورلایت ۴ و ۶ مربوط است که بعضی از کاربران و کارشناسان مایکروسافت را به صورت خصوصی در جریان آنها قرار داده‌اند. رخنه‌های امنیتی در این بخش‌ها نیز می‌تواند تاثیر مهمی بر عملکرد نرم‌افزارهای آفیس داشته باشد.

مایکروسافت اعلام کرده است کاربرانی که به طور خودکار بسته‌های به روز شده محصولات این شرکت را دریافت می‌کنند، لازم نیست برای دریافت این بسته‌های امنیتی اقدام خاصی انجام دهند، چون این بسته‌ها به صورت خودکار بر رایانه‌های نصب و رخنه‌های احتمالی موجود برطرف می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند با مراجعه به وب سایت‌هایی که نسخه‌های به روز شده ویندوز و دیگر محصولات نرم‌افزار در آنها عرضه می‌شود، این بسته‌ها را دریافت کنند.

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.