مایکروسافت سال ۲۰۲۴ را چگونه آغاز خواهد کرد؟

۱۲م دیماه ،

سال ۲۰۱۲ برای این شرکت با موفقیت عجین بوده است

فاوانیوز:
سال ۲۰۱۲ یکی از بهترین سال‌های شرکت مایکروسافت و سرآغاز مجموعه‌ای از حرکات تازه و خارق‌العاده آن بود. از ویندوز تا سرفیس، ویندوز فون ۸ و «اوت لوک دات کام» همگی حرکاتی رو به جلو محسوب می شوند. ولی در کنار همه این داستان‌ها، از مایکروسافت ۲۰۲۴ چه انتظاری باید داشت؟ با نگاهی کوتاه به شایعات و خبرها درز کرده در خصوص مایکروسافت ۲۰۲۴ می‌توان پاسخی احتمالی برای این پرسش یافت.

ویندوز فون ۷/۸ و ۸/۵

با وجود شایعات ضد و نقیض انتشار یافته در ماه پایانی ۲۰۱۲، به روزرسانی ویندوز فون ۷٫۸ هنوز از جعبه جادوی مایکروسافت خارج نشده و احتمالا در اوایل ۲۰۲۴ باید منتظر آن باشیم . قرار است با این آپدیت، کاربران ویندوز ۷ علاوه بر صفحه آغازین تازه با کاشی‌هایی در سه سایز مختلف، نسخه‌ای از قفل کودک، ۲۰رنگ تازه برای تم و همچنین وال‌پیپرهای دینامیک صفحه لاک را دریافت کنند. دربارهٔ ویندوز فون ۸ هم احتمالا خبرهای جذابی خواهیم شنید. کاربران آمریکایی این سیستم عامل طی ماه قبل میلادی آپدیت کوچکی برای رفع بعضی ایرادها را دریافت کرده‌اند. این به‌روز‌رسانی اوایل ۲۰۲۴ هم برای بعضی دیگر از نقاط دنیا عرضه خواهد شد. اما ارتقای اصلی ویندوز فون ۸ ، عرضه نسخه «آپولو پلاس» خواهد بود که انتظار می رود با نام ویندوز فون ۸٫۵ عرضه گردد. گفته می گردد این به روز رسانی مهم طی ماه فوریه ۲۰۲۴ و در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا معرفی خواهد شد.

آفیس ۲۰۲۴

آفیس ۲۰۲۴ آماده عرضه به بازار است و البته نسخه‌ای از آن روی سرفیس آرتی هم عرضه شده. اما دربارهٔ ارائه کامل و رسمی آفیس ۲۰۲۴ گفته می گردد که در ژانویه یا فوریه باید منتظر آن باشیم. آیا نسخه آی‌پد آفیس ۲۰۲۴ را هم خواهیم دید؟ این یکی دیگر از شایعات دائمی و شاید اطمینان بخشی است که ممکن است در سال آینده به واقعیت نزدیک شود. اما به خاطر داشته باشید اگر چه آفیس تنها مزیت و برتری سرفیس آر تی نیست، اما یکی از قابلیت های کلیدی آن است.

پایان داستان مسنجر

همانطور که احتمالا شنیده‌اید، قرار است مایکروسافت در بهار ۲۰۲۴ سرویس مسنجر خود را به نفع اسکایپ، بازنشسته کند. پیش از این مایکروسافت امکان ادغام حساب های اسکایپ و مسنجر مایکروسافت را فراهم آورده است. گفته می‌شود که همزمان با بازنشستگی مسنجر، باید منتظر عرضه یکپارچه سازی مسنجر و فیس بوک در ویندوز فون ۷٫۵ و ۸، و همچنین عرضه نسخه کامل و نهایی اسکایپ برای ویندوز فون باشیم.

Xbox 720 و حلقه یاران ایکس باکس

یک سال دیگر آغاز می گردد و باز هم داستان تکراری شایعات دربارهٔ ایکس باکس تازه به گوش می رسد. پس از گذشت هفت سال از عمر ایکس باکس، همه انتظار دارند که مایکروسافت در اواخر ۲۰۲۴ اقدام به عرضه نسخه تازه این کنسول بازی محبوب خود کند. و البته شایعات امیدوار کننده ای در خصوص تجهیز این کنسول تازه به عینک های پروژه Forteleza Kinect شنیده می گردد. پروژه ای که قرار است واقعیت افزوده ای همانند عینک گوگل را با قابلیت نمایش سه‌بعدی تصاویر همراه کند.

منبع: روزنامه تهران امروز

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.