مایکل جکسون به جشنواره ونیز رفت

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که نوعی ادای احترام به مایکل جکسون خواننده آمریکایی است، روز جمعه در بیست و پنجمین سال توزیع آلبوم پرفروش «بد» در لیدو روی پرده رفت.
 

اسپایک لی کارگردان «بد ۲۵» پیش از اولین نمایش رسمی این مستند در ونیز به خبرنگاران گفت: «به نظرم شگفت‌انگیز است که ما دقیقا ۲۵ سال پس از آنکه آلبوم «بد» به بازار آمد، برای اولین نمایش جهانی «بد ۲۵» اینجا در ونیز هستیم.»
 

لی این فیلم مستند را به سفارش شرکت‌های سونی و اپیک ساخته و در آن با کسانی که در تهیه این آلبوم همکاری کرده‌اند شامل رقصنده‌ها، طراحان رقص، سازندگان آهنگ‌ها، کارگردان موزیک ویدیوها، تکنسین‌های صدا، دوستان و… گفت‌وگو شده است.
 

لی گفت: «آلبوم «بد» نادیده گرفته شد، برای اینکه بلافاصله پس از آلبوم «تریلر» مایکل جکسون که پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی است، بازار آمد. دیگر نکته مهم این «بد» است که مایکل ۹ ترانه از ۱۱ ترانه این آلبوم را خودش نوشت.»


اسپایک لی جایزه افتخار فیلمساز را در ونیز دریافت کرد
 

موزیک ویدیو «بد» آهنگ اصلی آلبوم را مارتین اسکورسیزی کارگردانی کرد. او این موزیک ویدیو یا به قول جکسون فیلم کوتاه را در یک ایستگاه مترو در هارلم و بروکلین فیلمبرداری کرد. «بد» همچنین اولین تجربه بازیگری وسلی اسنایپس بود که بعدها در هالیوود به شهرت رسید.
 

لی گفت ساخت پروژه «بد ۲۵» را به دلیل تمرکز بر موسیقی پذیرفت، بی آنکه به جنون رسانه‌‌ها در مورد جکسون و برداشت‌ها و سوء برداشت‌ها از او توجه داشته باشد.
 

او گفت: «اجازه بدهید بر موسیقی او متمرکز شویم و بقیه چیزها را فراموش کنیم.»
 

«بد ۲۵» موفقیت‌های جکسون را به عنوان خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده، بازیگر و رقصنده همین طور سخت‌کوشی و توجه او را به جزئیات مورد تاکید قرار می‌دهد.
 

این فیلم فوریه ۲۰۲۴ به همراه یک ساعت دیگر از تصاویر پشت صحنه به نمایش درمی‌آید. مایکل جکسون ژوئن ۲۰۰۹ در ۵۰ سالگی درگذشت.
 

اسپایک لی همچنین پیش از نمایش فیلم «بد ۲۵» جایزه افتخار فیلمساز ژیگر لوکولتر را دریافت کرد. این جایزه به هنرمندی تعلق می‌گیرد که تاثیر ماندگار بر سینمای معاصر داشته و پیشتر آنیس واردا، مانی راتنام، عباس کیارستمی، سیلوستر استالونه و آل پاچینو آن را گرفته‌اند.

لی که متولد ۱۹۵۷ در آتلانتا در ایالت جرجیا است، در ۱۹۹۰ برای فیلم «کار درست را انجام بده» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و سال ۱۹۹۸ برای «۴ دختر کوچک» در بخش بهترین مستند بلند نامزد بود.
 

«تب جنگل»، «مالکوم ایکس»، «خودی» و «معجزه در سینت آنا» از دیگر فیلم‌های اوست.

شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز ۲۹ اوت تا ۸ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.
 

اسوشیتدپرس / ۳۱ اوت / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.