مایکل داگلاس نقش رونالد ریگان را بازی می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، مایک نیوئل کارگردان فیلم «هری پاتر و جام آتش» برای کارگردانی «ریکیاویک» در حال مذاکره است. زمانی قرار بود ریدلی اسکات این پروژه را مقابل دوربین ببرد.
 

مایکل داگلاس که در برنامه‌های جمع‌آوری اعانه برای حزب دموکرات آمریکا حضوری فعال دارد، در «ریکیاویک» به نقش رونالد ریگان بازیگر سابق هالیوود و بعدها رئیس جمهور جمهوری‌خواه این کشور ظاهر می‌شود.

داستان «ریکیاویک» در سال‌های میانی دهه ۱۹۸۰ در چند روز روی می‌دهد، زمانی که ریگان و میخائیل گورباچف رهبر سابق شوروی در ریکیاویک پایتخت ایسلند درباره محدود ساختن حجم سلاح‌های هسته‌ای مذاکره کردند.
 

مذاکرات ریکیاویک که ۱۱ اکتبر ۱۹۸۶ انجام شد، در آخرین لحظه‌ها به خاطر اختلاف نظر درباره طرح دفاع استراتژیک آمریکا موسوم به «جنگ‌های ستاره‌ای» به شکست انجامید، اما پیشرفت‌های حاصل شده در نهایت در ۱۹۸۷ به امضاء معاهده سلاح‌های هسته‌ای میانبرد بین ایالات متحده و شوروی سابق انجامید.
 

تهیه‌کنندگان «ریکیاویک» اکنون به دنبال بازیگر نقش گورباچف هستند. شرکت «پارتیسیپنت مدیا» هزینه ساخت این پروژه ۱۰ میلیون دلاری را تامین می‌کند. فیلمبرداری ماه مارس ۲۰۲۲ در آلمان آغاز می‌شود.
 

ریدلی اسکات همچنان در کنار «ریکیاویک» است و این پروژه را به همراه دیوید دبلیو زوکر همکار خود در شرکت «اسکات فری» تهیه می‌کند. مارک سنت و استیوارت مکینون دیگر تهیه‌کنندگان «ریکیاویک» هستند.
 

فیلمنامه را کوین هود («جین شدن») نوشته است.
 

مایکل داگلاس این روزها در فیلم تلویزیونی «پشت شمعدان» به کارگردانی استیون سودربرگ در نقش لیبراچی پیانیست معروف آمریکایی بازی می‌کند. او کمدی «آخرین وگاس» به کارگردانی جان ترتلتاب را هم در مرحله پیش‌تولید دارد.
 

این بازیگر ۶۸ ساله اهل نیوجرزی مدتی به دلیل ابتلا به سرطان حنجره از سینما دور بود. داگلاس برای بازی در فیلم «وال استریت» و به عنوان تهیه‌کننده برای فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» برنده جایزه اسکار است.
 

مایک نیوئل فیلم «آرزوهای بزرگ» با بازی رالف فاینس را آماده نمایش دارد که اقتباسی جدید از رمان معروف چارلز دیکنز است و این ماه در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۹ اوت / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.