مایکل مان: مذاکرات ایران و ۱+۵ به مرحله‌ای جدی رسیده است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری با خبرنگاران تأکید کرد نخستین جلسه خوب بود و ۴۵ دقیقه به طول انجامید.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ژنو، مایکل مان امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس خبری پس از آغاز نخستین دور مذاکرات ژنو گفت: مذاکرات بسیار پیچیده است و به جای جدی رسیده اما ما نمی‌توانیم وارد جزئیات شویم چون می‌خواهیم بر روی محتوا تمرکز کنیم.

وی با اشاره به دیدارهایی که از دیروز تاکنون برگزار شده و نیز با اشاره به مذاکرات کارشناسی نمایندگان ۱+۵ در وین، صبحانه کاری کاترین اشتون و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را خوب توصیف کرد و گفت: قرار است دیدارهایی نیز بعد از ظهر امروز در قالب های مختلف برگزار شود.

خبرنگار فارس از وی دربارهٔ تاکید ایران بر دستیابی به هدف مشترک و نیز اینکه چگونه می توان به این هدف رسید، سئوال کرد که وی پاسخ داد: باید ابتدا اطمینان یابیم که اهداف هسته‌ای طرف ایرانی صلح آمیز است. بعد از اینکه این اطمینان حاصل شود می‌توان به هدف مشترک نزدیکتر شد.

سخنگوی اشتون در خصوص مخالفت اسرائیل با کاهش تحریم‌های ایران: ما برای یک توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی مذاکره می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که برای همه خوب باشد.

وی در ارتباط با مخالفت اسرائیل برای کاهش تحریم‌ها گفت: ما برای رسیدن به یک توافق خوب و قابل تأیید برای تضمین اینکه این توافق برای همه خوب است، مذاکره می‌کنیم.

سخنگوی اشتون ادامه داد: ما با قصد جدی برای حصول پیشرفت به ژنو آمدیم و امیدواریم که ایرانی‌ها نیز با همین رویکرد به ژنو آمده باشند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.