ما نگفتیم از پرداخت مالیات معافمان نمایند که حالا…

دوشنبه ۸ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تکلیف هنرمندان در قبال قانون بخشودگی مالیات چیست؟

بازیگر پیشکسوت تئاتر، ارسال نامه وزارت حاویی در هفته‌های اخیر مبنی بر پرداخت مالیات از سوی هنرمندان را ناقض قانون بخشودگی هنرمندان از پرداخت مالیات دانست.

رویا تیموریان درباره ارائه اظهارنامه مالیاتی و معافیت هنرمندان از پرداخت مالیات در سال ۱۳۸۶ و نامه‌های اخیر وزارت حاویی مبنی بر لزوم پرداخت مالیات iبه خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: موضوع پرداخت مالیات این روزها iبه شدت سبب آزار هنرمندان عرصه های مختلف شده است؛ موضوعی که iبه نظر می‌رسد iبه شکل کامل مربوط iبه تهیه نمایندگان می‌شود اما امروز علاوه بر نقض قانون بخشودگی هنرمندان از مالیات نامه‌هایی برایمان ارسال شده که باید برای پرداخت مالیات iبه وزارت حاویی مراجعه کنیم.

این هنرمند با اشاره iبه اینکه نامه فوق برای مسعود رایگان همسر وی و بسیاری دیگر از هنرمندان ارسال شده است تصریح نمود: از سال ۱۳۸۶ و طبق قانون بخشودگی مالیات هنرمندان، آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹ معافیت بند لام اصلاحی قانون مالیات مالی مستقیم همهی هنرمندان را در عرصه های مختلف از پرداخت مالیات معاف نمود و  iبهتر مسئولان هرچه سریعتر iبه سوءتفاهم پیش آمده پایان دهند.

تیموریان ادامه داد: ما نگفتیم از پرداخت مالیات معافمان نمایند که حالا علی رغم پر نمودن همه ساله اظهارنامه های مالیاتی و بستن قراردادهایی فارغ از پرداخت مالیات با تهیه نمایندگان نامه‌های مذکور iبه درب خانه‌هایمان ارسال شده است.

وی iبه حضور خود در وزارت حاویی اشاره و بیان نمود: با وجود اینکه از سوی ما اعتراض شد که iبه چه سبب قانون مصوب دولت اینگونه نقض می گردد کارکنان وزارت حاویی با لحنی نامناسب اعلام نمودند باید مالیات های مشخص شده پرداخت شود.

این هنرمند از وزارت کار، سازمان امور مالیاتی و وزارت حاویی درخواست نمود موضع خود را مشخص نمایند و گفت: از سال ۱۳۸۴ بیمه ما قطع شده است و هیچ کس پاسخگوی این موضوع نمی باش؛ این در حالی است که متأسفانه مردم تصور می نمایند بازیگران حاوی درآمدهای هنگفت می باشند و در قصر زندگی می نمایند. با این شرایط دشوار اقتصادی، بیمه ای که وجود ندارد و عدم امنیت شغلی، نقض قانون بخشودگی هنرمندان از پرداخت مالیات هم داستان تازهی در بین مشکلات هنرمندان خواهد بود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.