مبادا حواشی ما را از متن غافل کند/ حفظ نظام از اوجب واجبات است

فروردین ۱۴۰۳

نمایندهمردم تایباد و تربت جام گفت: حفظ نظام و پایداری در اصول آن از اوجب واجبات است و وظیفه و تکلیف همه دلداگان به امام(ره) و انقلاب و رهبری بوده و جز با عقلانیت، اعتدال و پرهیز از افراطی‌گری حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران غلامرضا اسداللهی نماینده تایباد و تربت جام در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۵ شهریورماه) گفت: وظیفه خود می‌دانم از خیل عظیم زحمات دولت‌های نهم و دهم تقدیر و تشکر کنم و متذکر می‌شوم به خود و همکارانم و هم چنین تمامی تریبون‌داران که انصاف را رعایت نمایند.
 
اسداللهی در ادامه بیان کرد: یادمان باشد بزرگترین میراث امام(ره) و شهدا جمهوری اسلامی ایران بوده و امانتی است در اختیار ما و شما، پس تکلیفمان را در حفظ این امانت فراموش نکنیم مبادا حواشی ما را از متن غافل نماید و ناخواسته به جای انجام تکلیف به اصل نظام و رکن رکین آن یعنی ولایت فقیه ضربه زده و مجددا یادآوری می‌کنم‌ که حفظ نظام و پایداری در اصول آن از اوجب واجبات است و وظیفه و تکلیف همه دلداگان به امام(ره) و انقلاب و رهبری بوده و جز با عقلانیت، اعتدال و پرهیز از افراطی گری حاصل نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ایجاد اختلاف بین مسئولین از راهبردهای امروز دشمن بوده و هست ، مبادا در زمین دشمن بازی کنیم.
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: اعتماد مردم و نمایندگان به جنابعالی و کابینه جنابعالی برگ زرینی است در کارنامه شما امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مجلسیان بتوانید با عقلانیت و اعتدال و برنامه مشکلات کشور را در سایه تعامل و همکاری با سایر قوا در چارچوب قانون مرتفع کنید.   
 
اسداللهی همچنین بیان کرد: مردم شریف ایران در هر دوره انتخابات بر قانون‌گرایی و پرهیز از قانون‌گریزی تاکید داشتند اما متاسفانه در سال‌های اخیر عدم تمکین به قانون و قانون‌گریزی رئیس‌جمهور و برخی از دولتی‌ها نقل محافل عمومی بوده و شما بهتر از هر کسی می‌دانید که امام(ره) ما فرمودند خلاف قانون خلاف شرع است.
 
وی ادامه داد: اما هیچ کس ادعا ندارد که قوانین وحی منزل است و احتیاجی به اصلاح ندارند قطعا خلاها و نارسایی‌های قانون می‌بایست در چارچوب خود اصلاح شود همان طور که تاکید موکد به قانون گرایی داشته‌ایم باید مراقب باشیم که بعضی از خلاف قانون‌ها و دور زدن‌ها مجددا باب نشود.
 
نماینده تربت جام و تایباد خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب آقای دکتر روحانی! شما که از سلسله جلیله روحانیت، انقلابیون و رنج کشیدگان قبل و بعد از انقلاب هستید تداوم اعتماد مردم را به روحانیت عظیم الشان علی رغم تبلیغات سو دشمن بر علیه روحانیت قدر بدانید و تلاش کنید حرمت مراجع و بزرگان و رنج کشیدگان نظام و انقلاب و آنانی که یاران انگشت‌شمار امام(ره) و رهبری به شمار می‌روند، خدشه‌دار نشوند تا هدایت و حمایت و دعای خیر بزرگان ذخیره کار شما باشد.   
 
اسداللهی در ادامه بیان کرد: شما در دفاع پایانی از وزرای محترم پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی فرمودید تعهد من و نمایندگان از وزرای منتخب اجرای منویات مقام معظم رهبری است، پس همان طور که فرمودید مراقبت شود که افراطیون و اشخاصی که اعتقادی به ولایت فقیه و رهبری ندارند مورد گزینش قرار نگیرند تا سمت و سوی اداره کشور برمبنای شایسته‌سالاری و اعتدال و جلوگیری از جدل‌های بی‌حاصل باشد ما برمبنای تکلیف شرعی و فرمایشات رهبری به دولت شما کمک کرده و قطعا با نیات خیری که شما دارید خدا نیز به شما کمک می‌کند.
 
نماینده تربت جام و تایباد در بیان نکاتی چند در مورد حوزه انتخابیه‌اش خطاب به رئیس‌جمهور و کابینه دولت یازدهم گفت: از کمبود و نبود آب شرب روستاهای تربت جام و تایباد بگویم یا از بی‌توجهی مسئولین کشوری و استانی در سنوات قبل در توزیع عادلانه امکانات؟ چرا مناطق ما با وجود پتانسیل‌های بالای اقتصادی و معادن غنی سنگ آهن، طلا، زغال سنگ و سیلیس سهمش از استان خراسان رضوی فقط باید ۲ درصد باشد.   
 
وی ادامه داد: چرا شاخصه‌های آب شرب راه روستایی آسفالته گاز و بهسازی روستایی شهرستان‌ ۲۶۰ هزار نفره تربت جام باید از متوسط استان عقب باشد چرا امکانات آموزش عالی برمبنای آمایش و پیشینه فرهنگی و تمدنی این منطقه که در سابقه فرهنگی و تمدنی خود مفاخر کشوری هم چون ابوالوفای بوزجانی، عبدالرحمان جاوید، ابوالقاسم واقرضی و عارفان نامداری چون زین الدین ابوبکر تایبادی ودهها دانشمند دیگر را دارد گسترش نیابد.   
 
نماینده تایباد و تربت جام گفت: چرا شهرستان‌هایی با  داشتن۹۰ هزار نفر جمعیت باید دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند اما واقعا حوزه انتخابیه تایباد و تربت جام با ۴۲۰ هزار جمعیت از این نعمت محروم باشد.   
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: آیا این عدالتی است که اسلام از ما می‌خواهد؟ البته لازم به ذکر است اقداماتی در سنوات اخیر با همکاری وزرای محترم در جهت ایجاد واحدهای آموزش عالی آغاز شده که قابل تقدیر و تشکر است.
 
وی در ادامه بیان کرد: مصوبه فرمانداری ویژه تربت جام و صالح آباد از سال ۱۳۹۰ از وزارت کشور به دولت ارسال شد و تمامی مراحل کارشناسی آن نیز انجام شده اما متاسفانه علی رغم این که رئیس‌جمهور در تربت جام فرماندهی ویژه را اعلام کردند با اعمال نظر رئیس‌جمهور وقت این مصوبه تا به حال اجرا نشده است.   
 
اسداللهی در پایان خطاب به رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: خواهش بنده از جنابعالی این است که همان طور که فرمودید اعتدال از عدالت گرفته شده، توزیع اعتبارات و امکانات در کشور بر مبنای عدالت باشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.