مبارزه با تروریسم بزرگترین دروغ فرانسه است

۰۹ام بهمن ،

یک کارشناس مسائل آمریکا و اروپا با بیان این که وجود منابع و معادن قابل ملاحظه‌ای از اورانیوم در “مالی” سبب لشگر کشی “فرانسه” به این کشور شده است، گفت: بهانه مبارزه با تروریسم از سوی “فرانسه” تنها یک دروغ بزرگ از سوی این دولت است.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولتمردان غربی که خود را از مدافعان حقوق بشر می دانند از ناقضین اصلی‌ حقوق بشر می باشند، اظهار داشت: سر دادن شعارهایی چون مبارزه با تروریسم از سوی دولت‌های بزرگ که در چند دهه قبل شکل گرفته در راستای همان تلاشی است که نظام سلطه برای مقابله با اعتراضات و خواسته‌های به حق مردم در پیش گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات تروریستی در منطقه براساس برنامه‌ها و اهداف شوم دولت‌های سلطه‌گر در جهان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: توجیهات دولت “فرانسه” برای حمله به “مالی” مبنی بر مبارزه با تروریسم چیزی جز یک فریب و انحراف افکار عمومی جهان نیست.

منصوری در ادامه با اشاره به قتل عام مسلمانان در میانمار و اقدامات تروریستی در کشورهایی چون پاکستان، افغانستان و عراق افزود: باید بررسی شود که چرا دولت فرانسه در قبال این عملیات جنایتکارانه پاسخ مناسبی نمی‌دهد. 

وی با تاکید بر حضور گروه تروریستی القاعده در عراق و پاکستان اظهار داشت: مبارزه با القاعده از سوی دولت “فرانسه” و لشکرکشی این دولت به “مالی” باید پیش از حضور نظامیان در عراق و سوریه شکل می‌گرفت. 

منصوری حضور ناگهانی “فرانسه” در “مالی”  برای مبارزه با شبه نظامیان این دولت را یک امر غیرواقعی دانست و افزود: آنچه سبب شده تا “فرانسه” به “مالی” لشکر کشی کند وجود معادن و منابع قابل ملاحظه‌ای از اورانیوم در این کشور است که بخش عمده‌ای از نیاز دولت “فرانسه” را تامین کند.

این کارشناس مسائل آمریکا و اروپا در پایان با بیان این که مناطق مورد حمله نظامیان فرانسوی در “مالی” همان مناطقی می باشند که دارای منابع غنی اورانیوم است، یادآور شد: دولت “فرانسه” برای حفظ منابع اورانیوم که منبع تولید انرژی هسته‌ای است به “مالی” لشکرکشی کرده و بهانه مبارزه با تروریسم تنها یک دروغ بزرگ از سوی این دولت است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.