مبارزه با مواد مخدر، نیازمند نقشه راه است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در کارگاه آموزشی و برنامه ریزی این پلیس، بر ارائه نقشه راه در جهت مبارزه موثر و قاطع با مواد مخدر، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در این کارگاه که با حضور رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا, مدیران, مسئولان و رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در خزر آباد ساری برگزار شد، ابتدا سردار “علی مویدی” رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، افزود: بررسی وضع موجود و رسیدن به اهداف مورد نظر، نیازمند نقشه راه است که انشاءالله این کارگاه بتواند دست یابی به این هدف را به درستی فراهم کند. 
سردار “مویدی” در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه تهدید مواد مخدر جوامع انسانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: البته راهکارهای مختلفی هم از سوی صاحب نظران و کارشناسان ارائه شده است، ما در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با رهبری های داهیانه حضرت امام (ره) که این تهدید را در سه دهه گذشته تبیین فرمودند و هر گونه کاشت، تولید و توزیع مواد مخدر را حرام اعلام کردند، موفق شدیم توفیقات بزرگی در را مبارزه با مواد مخدر به دست بیاوریم به طوری که امروز ما پرچم دار مبارزه با مواد مخدر درجهان محسوب می شویم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، خاطرنشان کرد: علی رغم توفیقات بزرگی که در راه مبارزه با مواد مخدر بدست آورده ایم، از منظر و نگاه مردم و مسئولان، مواد مخدر و اعتیاد یکی از مهم ترین اولویت ها در حوزه جرائم و آسیب ها است, لذا نیازمند نگاهی نو به این موضوع هستیم تا علاوه براینکه به جایگاه ما در دنیا، حفظ و ارتقاء بخشد، ما را نیز قادر به کنترل و کاهش بهتر این جرم و آسیب در جامعه نماید. 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: البته تلاش های خوبی صورت گرفته و در دست اقدام است، مانند برگزاری اجلاس افسران رابط کشورها که در یک هفته گذشته با حضور بیش از ۲۲ کشور جهان برگزار و با انعکاس رسانه ای، حقانیت جمهوری اسلامی ایران به خوبی در عرصه بین المللی اعلام شد. 
وی افزود: با تمام این تلاش ها، به دلیل نیاز مبرم برای رفع این آسیب و جرم از جامعه و براساس تدابیر فرماندهی محترم ناجا این کارگاه برگزار شد و امیدواریم با توجه به خلاء ها ، نواقص و مشکلاتی که در مسیر این مبارزه وجود دارد، بتوانیم راهبرد اساسی در حوزه فعالیت مان را به اجرا درآوریم. 
مویدی در پایان، بر اقدامات علمی، توجه به نیروی انسانی، ترسیم صحیح سازمان و فراهم کردن امکانات مورد نیاز و شرایط لازم به منظور پاسخگویی به نیاز جامعه و افزایش رضایتمندی آنها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.