مبتلایان به فشارخون میوه های رنگارنگ بخورند

۱۱اردیبهشت،

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید مصرف میوه ها و سبزیجات تازه با رنگ های مختلف (سبز، قرمز و زرد) را در فهرست موادغذایی روزانه خود قرار دهند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: سالانه چندین میلیون نفر در سراسر جهان در اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می دهند.

علی اکبر کمالی اردکانی با بیان این که رژیم غذایی ناسالم یکی از دلایل عمده ابتلا به بیماری فشار خون بالا است، گفت: بعضی مواد غذایی می توانند این بیماری را تشدید کنند و بعضی دیگر آن را کنترل کرده و در پایین آوردن فشار خون موثرند.

وی توصیه کرد: اشخاص مبتلا به فشار خون بالا باید مصرف میوه ها و سبزیجات تازه با رنگ های مختلف (سبز، قرمز و زرد) را در فهرست موادغذایی روزانه خود قرار داده و آنها را میل کنند چرا که رژیم غذایی کمک بسیاری به کنترل فشار خون می کند.

کمالی همچنین خاطرنشان کرد: خیار از میوه های مدر(ادرارآور) بوده و می تواند ضمن آبرسانی به بدن، فشار خون را در رگ ها کاهش دهد. بنابراین روزی دو عدد خیار به مدت دو هفته اثرات فشارخون را کاهش می دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.