مبتلایان هموفیلی و تالاسمی مجلس شورای اسلامی را وکیل خود کردند

اردیبهشت ۱۴۰۳

مبتلایان به هموفیلی و تالاسمی در پی رای ناعادلانه کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران شکایت نامه ای را تنظیم کردند که در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

فاطمه رهبر عضو کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در مورد مراحل بررسی شکایت مبتلایان به هموفیلی و بیماران تالاسمی نسبت به نتیجه رای کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران مبنی بر اختصاص ۲ تا ۱۰ درصد دیه به بیماران هموفیلی اختصاص ندادن مبلغی به عنوان دیه به مبتلایان با تالاسمی برای تزریق خون آلوده در دهه ۶۰ و ۷۰ به طور قطع شکایت اخیر این بیماران در کمیته بهداشت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسامی به ریاست دکتر آذین در حال بررسی است.

وی در ادامه اذعان داشت: بعد از اینکه این شکایت در کمیته بهداشت این کمیسیون بررسی شده و اظهار نظر کارشناسان ذیر ربط نیز شنیده شده در نهایت این شکایت برای جمع بندی و نتیجه گیری در جلسه کل اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان دستگاه های مربوطه و شاکیان بررسی خواهد شد.

رهبر تصریح کرد: موضوع شکایت بیماران هموفیلی و مبتلایان تالاسمی از طریق کمیته بهداشت را پیگیری می کنم و تا قبل از آن نمی توانم در مورد ناعادلانه بودن نتیجه کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران اظهار نظر قطعی داشته باشم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.