مبنای اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ارزش‌های‌دینی است

نائب‌ رئیس‌ کمیسیون‌ فرهنگی‌ مجلس گفت: مبنای اقتصاد مقاومتی با معیارها و شاخصه‌های دین‌اسلام گره خورده است چراکه دین‌اسلام همواره بر خودکفایی مسلمانان در عرصه‌های گوناگون تاکید دارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با‌ اشاره به اینکه مبنای اقتصاد مقاومتی بر پایه ارزش‌های دینی بنا شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی به‌ وسیله عدم‌ وابستگی به نفت شکل می‌گیرد چراکه درآمدهای‌ نفتی به‌علت سهل‌الوصول بودن، از نوآوری در عرصه تولید جلوگیری می‌کند.
 
وی بابیان اینکه برای تحقق اقتصادمقاومتی باید از تک‌ محصولی‌ بودن در صادرات جلوگیری کنیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با معیارهای دین‌اسلام گره‌خورده است چراکه دین اسلام همواره برخودکفایی مسلمانان در عرصه‌های گوناگون تاکید دارد.
 
نائب‌ رئیس‌کمیسیون‌ فرهنگی‌مجلس درپایان درباره اقدامات مجلس در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: مجلس در سال حمایت از تولیدملی، کار و سرمایه‌ایرانی کمیسیون ویژه‌ای را که ناظر بر اصل۴۴ قانون‌اساسی است ترتیب داد تا بتواند وظیفه خود را در تشکیل اقتصادمقاومتی انجام دهد.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.