مبنای محاسبه قیمت خودروهای کیا و هیوندایی مشخص نیست

۳۰ آبان ،

مبنای محاسبه قیمت خودروهای کیا و هیوندایی مشخص نیست

عصر خودرو : یک کارشناس صنعت خودرو ابهاماتی را نسبت به قیمت‌های اعلامی برای خودروهای مدل ۲۰۲۴ هیوندایی و کیا مطرح کرد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا مصطفی ممقانی اظهار کرد: سازمان حمایت در حالی قیمت مدل ۲۰۲۴ محصولات هیوندایی و کیا را براساس نرخ ارز مرجع (۱۲۲۶ تومانی) اعلام کرده که طبق محاسبات، نرخ‌های اعلامی باید کمتر از این مقدار باشد.
وی ادامه داد: براساس محاسبات تعیین نرخ خودروهای وارداتی و با در نظر گرفتن تمام بها‌ها از جمله تعرفه، شماره‌گذاری و سود ۲۰ درصدی واردکنندگان، قیمت‌ مدل ۲۰۲۴ محصولات هیوندایی و کیا باید به طور میانگین ۲۰ درصد کمتر از قیمت‌های اعلامی باشد.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: به عنوان مثال در حالی قیمت هیوندایی i30 حدود ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده که بر مبنای دلار ۱۲۲۶ تومانی، قیمت فروش این خودرو باید حدود ۵۲ میلیون تومان باشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین قیمت هیوندایی سنتنیال نیز حدود ۱۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده در حالیکه براساس دلار ۱۲۲۶ تومانی قیمت این خودرو حدودا ۱۷۵ میلیون تومان است.
ممقانی با اشاره به این که قیمت کیا موهاوی حدود ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اپتیما نیز ۹۷ میلیون تومان اعلام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که بر مبنای ارز مرجع، قیمت کیا موهاوی حداکثر ۱۱۰ میلیون تومان و اپتیما ۸۳ میلیون تومان خواهد بود.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: مشخص نیست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با در نظر گرفتن چه متغیرهایی قیمت این محصولات را محاسبه کرده‌ است اما بر اساس محاسبات معمولی، نرخ این خودروها کمتر از قیمت‌های اعلامی خواهد بود.

سه شنبه ۳۰ آبان   ۹:۳۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.