متانول جایگزین برق در تأمین انرژی دکل‌های تلفن همراه می‌شود

۳۰ آبان ،

چکیده: کارشناسان موفق به ابداع سوخت تازهی برای تامین انرژی مورد نیاز شبکه‌های تلفن همراه شده اند که در زمان وقوع سوانح طبیعی و قطع برق بسیار موثر است.

به نقل از آی تی ورلد، این سوخت که با استفاده از متانول تهیه شده محصول مشترک شرکت نوکیازیمنس و Ballard Power Systems است.

اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo هم این سوخت را با موفقیت در شبکه تلفن همراه خود مورد آزمایش قرار داده است.

با استفاده از این سوخت می توان انرژی مورد نیاز دکل های تلفن همراه را در صورت قطع برق تامین کرد. وقوع طوفان سندی در آمریکا که خرابی و مشکلات فراوانی به بارآورد و یک چهارم دکل های تلفن همراه در مناطق طوفان زده را از کار انداخت ضرورت به کارگیری منابع تامین انرژی جایگزین را بیش از پیش به طور جدی مطرح کرده است.

در حال حاضر از باتری و سوخت دیزل برای راه اندازی ژنراتورها و سرپانگهداشتن دکل های تلفن همراه در مواقع اضطراری استفاده می گردد. استفاده از ۵٫۶ لیتر سوخت متانول انرژی مورد نیاز برای فعالیت دکلهای تلفن همراه را تا یک ساعت تامین می کند و بنابراین مخازن ۲۲۵ لیتری متانول انرژی برق مورد نیاز یک دکل تلفن همراه را تا ۴۰ ساعت تامین می کند.

باید توجه داشت که ژنراتورهای دیزلی هم از نظر پایداری شرایط بدتری دارند و هم استفاده از آنها سه برابر پرهزینه تر از به کارگیری متانول است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.