متخصصان,زبان جدید برنامه‌ نویسی ارائه کردند!!

محققان لابراتوار هوش مصنوعی و علوم رایانه موسسه فناوری ماساچوست زبان برنامه‌نویسی جدید نوشتند.

 

 Language new

 

این زبان برنامه‌نویسی موسوم به Halide، یک زبان بهینه‌شده برای الگوریتم‌های پردازش تصویر است. خواندن، نوشتن و بازبینی برنامه‌های زبان ارائه شده در مقایسه با برنامه‌های پردازش تصویر کنونی که به زبان معمول نوشته شده‌اند، آسان‌تر است.

 

افزون بر این، زبان جدید فرایندهای بهینه‌سازی-رمز را که در حالت معمول اجرای آن‌ها با دست ساعت‌ها زمان می‌برد، خودکار می‌کند. به گفته جاناتان راگان-کلی از موسسه طراح، فایل‌های تصویری-دیجیتالی آن‌ چنان بزرگ‌اند که بدون وجود مهندسی نرم‌افزار بسیار هوشمند، پردازش آن‌ها روی دسکتاپ رایانه و به طور دشوارتری در گوشی همراه، امری فوق‌العاده زمان‌بر است. 



 

وی بر این باور است حقه‌هایی که مهندسان برای سرعت بخشیدن به الگوریتم‌های پردازش-تصویر استفاده می‌کنند، رمزهای آن‌ها را تقریباً غیرقابل خواندن و به ندرت قابل استفاده دوباره می‌کنند. بنابراین افزودن کاربرد جدید به چنین برنامه‌هایی یا اصلاح آن‌ها برای استفاده از ابزاری متفاوت اغلب مستلزم دوباره فکر کردن و بازبینی کامل آن‌هاست.

 

با این حال محققان موسسه ماساچوست از برنامه Halide جهت بازنویسی چندین اگوریتم معمول پردازش-تصویر که عملکردشان از قبل توسط برنامه‌‌نویسان حرفه‌یی بهینه شده بود، استفاده کردند.

اگرچه خواندن و نوشتن برنامه‌های زبان جدید آسان‌تر از برنامه‌‌های معمول دیگر است، این برنامه‌‌های جدید دارای بازدهی عملکردی بیشتری نسبت به حتی دقیق‌ترین کدهای با دست مهندسی شده هستند زیرا برنامه‌ریزی به طور خودکار را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، اصلاح رمز Halide به اندازه‌یی آسان است که برنامه‌نویسان می‌توانند به آسانی از طریق ایده‌های سندباکس نظاره‌گر پیشرفت عملکرد خود باشند.

 

این زبان با رهبری راگان-کلی و آندرو آدامز از موسسه فناوری ماساچوست ارائه شده است. جزئیات این فناوری در کنفرانس Siggraph 2012 در لس‌آنجلس ارائه می‌شود.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.