مترو ها سال آینده پله برقی دار می شوند

۰۶م اسفند ،

درماه های قبل مخاطبین کامنت های متفاوتی دربارهٔ نبود پله برقی و یا از کار افتادن آنها در ایستگاه های مختلف متروی تهران گذاشته بودند. این موضوع را بارها با مسئولین مربوطه مطرح کردیم اما پاسخ قانع کننده ای نشنیدیم درمواردی هم قول هایی داده می شد که شرکت های پیمانکار به زودی اقدام به نصب این پله ها و یا تعمیر آنها می کنند. اما درکامنت های بعدی خوانندگان مطلع می شدیم که زمان درنظرگرفته شده به اتمام رسیده اما هنوز این مشکل برطرف نشده است. اما به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تازه ترین اظهار نظرش ازورود پله برقی ها تا پایان امسال خبر داد.
به عنوان مثال سعید نوشته بود:« با سلام با اینکه چند ماه از افتتاح ایستگاه متروی نیرو هوایی ( در خ پیروزی) می گذره ، ولی هنوز نه تنها پله برقی های این ایستگاه راه انداری نشده ، بلکه هیچ اقدامی هم برای راه اندازی این پله ها در حال انجام نیست ..با توجه اینکه برای دسترسی به مترو باید بیش از ۳۰۰ تا پله رو پشت سر گذاشت ؛ لطفا این مورد رو از اداره بهره برادی مترو پیگیری فرمایید.»
جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد پله برقی های مورد نیاز ایستگاه های تازه گفت: ساخت پله برقی های این خط به همراه پله برقی های سایر خطوط انجام شده است که در تلاشیم تمامی پله برقی های مورد نیاز را تا پایان سال وارد کشور کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ دستگاه پله برقی برای ایستگاه های تازه و ایستگاه ها قبلی وارد مترو وارد کشور خواهد شد گفت: با بهره برداری از نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران شاهد برداشته شدن گامی دیگر برای تکمیل شبکه خطوط مترو و کاهش ترافیک و تسهیل ترددها خواهیم بود.
سیدجعفر تشکری هاشمی درحاشیه بازدید شهردار تهران از نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران که روز قبل صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگار “تهران سما” با بیان این مطلب اظهار کرد : خط ۳ مترو به سبب اینکه از جنوب غرب تهران آغاز می گردد و از نقاط محروم عبور می کند از اهمیت ویژه ای در شبکه خطوط مترو برخوردار است. درواقع این خط به نوعی از دروازه ورودی شهر در جنوب غربی آغاز می گردد و کسانی که در شهرهای اطراف زندگی می کنند نیز می توانند از طریق این خط مترو به هر نقطه از شهر که می خواهند به راحتی دسترسی پیدا کنند.
وی با بیان اینکه راه اندازی این خط می تواند تاثیر بسیاری بر هزینه های سفر اقشار ساکن اطراف تهران داشته باشد گفت:همچنین با توجه به اینکه خط ۳ مترو تهران از میدان راه آهن عبور می کند، می تواند برای کسانی که از نقاط مختلف کشور وارد راه آهن تهران می شوند دسترسی به شبکه مترو را فراهم سازد.
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تمهیدات لازم را برای اتصال ایستگاه مترو راه آهن به فضای سالن ورودی و خروجی مسافران راه آهن در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اتصال خط ۳ به هسته مرکزی شهر می تواند نقش مهمی داشته باشد در کاهش و تسهیل ترددها در پایتخت شود گفت: بخشی از نیمه جنوی خط ۳ به صورت ” کات اند کاور” در دست احداث است ( حدفاصل چهاردانگه تا بوستان ولایت ) که عملیات عمرانی این بخش به اتمام رسیده و محدودیت های ترافیکی در این محدوده در آستانه مرتفع شدن است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با پوشش رویه خیابان و عملیات آسفالت تا قبل اتمام سال و ایام نوروز، بخش هایی از بزرگراه آیت الله سعیدی حدفاصل چهاردانگه تا بوستان ولایت که اکنون برای احداث مترو مسدود شده است، به حالت عادی باز می گردد.
وی همچنین در مورد بخش هایی از خط ۳ مترو تهران که به وسیله دستگاه TBM در حال حفر است گفت: دستگاه حفار اتوماتیک در فاصه ۵۰۰ متری اتمام عملیات خود قرار دارد و در تعطیلات نوروز امسال نسبت به خروج این دستگاه از شفت در دست احداث اقدام می گردد.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای اینکه قسمت هایی که به صورت ” کات اند کاور” کار شده بود عملیات عمرانی اش سریعتر به اتمام برسد هرهفته بیش از ۱۲۰ مترعملیات لاینیگ خط دردست انجام است. همچنین بلافاصله عملیات ریل گذاری هم در طول این خط در دست اجرا قرار دارد.
وی تاکید کرد: درتلاشیم که تا آخراردیبهشت ماه ۱۲ کیلومتراز بخش جنوبی این خط را به بهره برداری برسانیم. تشکری هاشمی اظهار کرد: با توجه به اینکه این خط از نقاط جمعیتی بسیاری مانند بزرگراه آیت الله سعیدی و پاسگاه نعمت آباد عبورمی کند یکی از پرمسافر ترین خطوط مترو محسوب خواهد شد.
وی افزود: با تاکید شهردار تهران، بحث پیگیری تامین واگن های مورد نیاز این خط نیز دنبال می گردد تا بتوانیم واگن های مورد نیاز این خط را نیز به موقع وارد ناوگان کنیم.
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.