متفاوت‌ترین اتفاق های ریلی +عکس

۲۱ام بهمن ،

ممتازنیوز: ترن یکی از وسایل نقلیه بسیار ایمن در تمامی دنیا است ولی با همین ایمنی نیز همچنان اتفاق های مختلفی در دنیا برای ترن ها رخ می دهد که سبب مرگ انسان های بسیاری می گردد.

تا به حال حوادث مرگبار مختلفی در خطوط ریلی رخ داده است که البته در میان آن ها بعضی بسیار عجیب می باشند یا به نوعی با دیگر حوادث متفاوت می باشند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از متفاوت ترین حوادث ریلی دنیا:

سقوط ترن از طبقه دوم

در سال ۱۸۹۵ یکی از عجیب ترین حوادث ریلی دنیا رخ داد. در این اتفاق که در یکی از خطوط شهر پاریس اتفاق افتاد یک قطار به سبب ضعف سیستم ترمز از کنترل خارج شد و با کناره های ریل  برخورد کرد. به خاطر سرعت بالا ترن حتی ایستگاه را نیز برش داد و به دیوار آن برخورد کرد و سپس به خیابان افتاد. در این اتفاق تمامی مسافرین جان سالم به در بردند ولی قطار پس از سقوط از طبقه دوم به روی خانمی سقوط کرد و سبب مرگ او شد.

مرگبارترین اتفاق قطار پر سرعت دنیا

در سال ۱۹۹۸ مرگبارترین اتفاق قطارهای پرسرعت دنیا در آلمان رخ داد. این قطارها معمولا به عنوان ایمن ترین ها در دنیا شناخته می شوند ولی در این اتفاق نزدیک به ۱۰۱ نفر کشته و ۸۸ نفر زخمی شدند. دولت آلمان سبب این اتفاق را شکستگی چرخ قطار و خارج شدن آن از ریل اعلام کرد. این اتفاق برای همیشه در تاریخ آلمان به ثبت رسید.

مرگبارترین اتفاق ریلی در تاریخ

سریلانکا جایی است که عنوان مرگبارترین اتفاق ریلی را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۴ در حالی که یک قطار با جمعیت بسیار بسیاری در حال حرکت در نزدیکی ساحل بود که ناگهان زمین لرزه ای در دریا رخ داد و در پی آن سونامی بزرگی به سمت قطار آمد. در این اتفاق نزدیک به ۱۷۰۰ نفر جان خودشان را از دست دادند تا به عنوان اتفاق ای شناخته شود که نمونه ای در تاریخ ندارد.

تصادف با ترن دزدی

دزدیدن خودرو یا موتور سیکلت شاید بسیار تعجب آور نباشد اما ربودن یک ترن بسیار عجیب است. چندی پیش زنی در یک اقدام نادر یک قطار را در سوئد ربود و با آخرین سرعت آغاز به حرکت کرد. از آنجایی که این خانم ناشناس توانایی کنترل قطار را نداشت، ترن از خط خارج شده و سپس با خانه ای در کنار ریل برخورد کرد. این اتفاق تلفاتی نداشت و تنها زن سارق کمی مجروح شد.

برخورد مخرب دو ترن

در سال ۱۹۵۴ یک تصادف بسیار سنگین در یکی از خطوط ریلی شهر لندن رخ داد. این اتفاق اینگونه رخ داد که یک قطار الکتریکی با توجه به نشانه ها زیر یک پل توقف کرد و پس از چند دقیقه یک قطار بخار به سبب مه غلیظ متوجه ترن الکتریکی نشد و به شدت با آن برخورد کرد. این برخورد به تنهایی کشته ای نداشت اما شدت اتفاق سبب تخریب پل شد و سپس روی قطار بخار ریخت. در پی تخریب پل ۹۰ مسافر که در قطار بخار بودند جان خودشان را از دست دادند.

تصادف به خاطر یک گاو

هند یکی از کشورهایی است که اتفاق های مختلفی در خطوط ریلی آن رخ می دهد اما عجیب ترین آن در سال ۱۹۹۵ بود. در این اتفاق ترن ها با برنامه حرکت خودشان را آغاز کرده بودند ولی در این میان مشکلی وجود داشت. قطار اول پس از حرکت متوجه یک گاو روی ریل می گردد و برای برخورد نکردن با آن ترمز می کند و مدتی صبر می کند. در این مدت ترن دوم بدون اطلاع از این موضوع حرکت کرده و بدون توجه به راه خود ادامه می دهد این بی توجهی سبب شد تا قطار دوم با شدت به ترن اولی برخورد کند. در این اتفاق ۲۰۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

منبع:yjc.ir


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.