متفاوت‌ترین نقشه‌های جهان +عکس

۰۷م اسفند ،

نقشه یکی از مهمترین وسیله هایی است که باید در سفر به همراه داشت و البته کاربرد بسیار بسیاری دارد. نقشه های جهان نیز از قبل تا به حال در ابعاد و اشکال مختلف وجود داشته اند.

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، از ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح که برای اولین بار بابلی ها نقشه را روی لوح های گلی کشیدند تا به امروز نقشه های مختلفی از کشورها و شهرهای مختلف کشیده شده است، همچنین در میان نقشه ها در طول تاریخ در مورد کره زمین و جهان موارد مختلفی کشیده شده است و بعضی از آن ها بسیار عجیب است.

**نقشه کوبیسم

یکی از جالب ترین نقشه های دنیا را می توان در مرکز فضایی و جغرافیایی آمریکا پیدا کرد. این نقشه برای قسمتی از فضا و جو ماه کشیده شده است و در ابتدا به نظر یک نقاشی به سبک کوبیسم می رسد. در این نقشه شما می توانید نقاط رنگارنگ بسیار بسیاری ببینید که هر کدام آن ها نشانه ای از یک کد خاص می باشند.

** نقشه انجیل

یکی از نقشه های عجیب دنیا در سال ۱۸۹۳ توسط پروفسوری به نام “اورلاندو فرگوسن” برای کتاب مقدس مسیحیان کشیده است. در نگاه اول تمامی افکار غلط مسیحیان باستان در این نقشه به چشم می خورد چرا که این نقشه بر اساس یک زمین مسطح کشیده شده است و در آن نگاهی به کروی بودن زمین ندارد. در این نقشه همچنین خورشید در مرکز زمین قرار گرفته است و اقیانوس ها نیز کاملا اشتباه ترسیم شده اند.

** نقشه شهرمارمولک

در سال ۱۹۳۴ یک مهندس معدن آمریکایی به نام “وارن شوفلت” نقشه ای پیدا کرد و اعلام کرد که این نقشه نشانی از یک شهر زیرزمینی باستانی می دهد. این نقشه که بیشتر شبیه به هزارتوها است سبب شد تا این مهندس معدن آغاز به کندن خیابان های لس آنجلس  کند. او چندین ماه خیابان های این شهر را کند ولی به هیچ نتیجه ای نرسید. این نقشه که قدمت آن مورد تایید قرار گرفته است هیچگاه مشخص نشد که مربوط به چه نقطه ای از زمین است.

** نقشه دلقک

یکی از ناشناخته ترین و البته اسرار آمیزترین نقشه های دنیا در بلژیک کشف شده است. این نقشه بسیار اسرار آمیز است از آن جهت که هیچ کس سال دقیق و فردی که آن را کشیده است را نمی شناسد. البته احتمالاتی داده می گردد که این نقشه در سال ۱۵۸۰ میلادی کشیده شده باشد. نکته جالب در مورد آن، حالت نقشه است که بر روی چشمان یک دلقک کشیده شده است. این درحالی است که این نقشه تقریبا کامل و دقیق است.

** نقشه گل و برگ

قبل از قرن ۱۶ یکی از جالب ترین نقشه های دنیا کشیده شده است. این نقشه توسط فردی به نام” هنریچ بوتنگ” طراحی شده است و البته ظاهری بسیار عجیب از زمین و کل قاره ها نشان می دهد. در این نقشه قاره ها به مانند گلبرگ های گلی دور هم قرار گرفته اند و البته در میان این گلبرگ ها نیز بیت المقدس قرار دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.