متفاوت ترین تصفیه کننده آب +عکس

۲۹ آبان ،

آب یک مایه حیات است و نبود آن می تواند مرگ ما را بسیار زود رقم بزند. البته گاهی اوقات آب در اختیار داریم اما حاوی آلودگی های می باشند و نیاز به تصفیه کننده دارند.

به گزارش تفسیری گروه خواندنی هایممتازنیوز، تا به حال تصفیه کننده های متفاوتی برای تمیز کردن آب ها ساخته شده است که در اکثر آنها از مواد شیمیایی برای تصفیه آب استفاده می گردد.

وجود بعضی مواد شیمیایی و استفاده از باکتری زداهای صنعتی به تنهایی می توانند سبب بروز بیماریی هایی در اشخاص شوند که گاها جبران آن ها بسیار سخت نیز خواهد بود.

به تازگی یک طراح آلمانی به نام “لوکاس جاگر” تصفیه کننده ای ساخته است که می تواند بدون استفاده از مواد شیمیایی آب ها را تصفیه کند. نکته مهم دیگر نیز کم بها بودن آن است.

این سیستم شامل تعدادی کاسه سرامیکی است که بر بالای تعدادی تخته سه لا قرار گرفته است.این ظروف از ترکیب خاک اره و خاک رس با حرارت ۸۵۰ در جه سانتی گراد درست می گردد.

خاک اره در طول این پرسه می سوزد و منافذی را بر روی خاک رس باقی می گذارد که این مسئله ظرف موجود را به انتخابی ایده آل برای تصفیه مایعات در نرخ بالا تبدیل می کند. با اضافه کردن نقره کلئویدی اثر باکتری های باقی مانده از بین رفته و عمره ظرف برای تولید محصول نهایی افزایش پیدا می کند.

این سیستم در مکان هایی که غالبا دسترسی به آب ها سالم بسیار سخت است می تواند مفید باشد و ساخت آن نیز بها بسیاری در بر ندارد. از همین رو می توان تعداد بسیاری از آن را همه روزه در مناطق مختلف قرار داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.