متفاوت ترین راه های ترک سیگار

۲۸خردادماه،

برای ترک سیگار بعضی خانواده ها فشارهای سختی به فرد معتاد می آورند در حالی که می توان با روش های بسیار ساده و آرام ترین نیز انگیزه های ترک سیگار را در اشخاص به وجود آورد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، اعتیاد به مواد مخدر از هر نوعی که باشد برای بدن ضرر داشته و می تواند عمر انسان را کاهش دهد. در میان مردم دنیا، سیگار اعتیاد آورترین ماده مخدر شناخته می گردد. میزان علاقمندی اشخاص به این ماده مخدر بسیار فراوان است به طوری که نزدیک به یک چهارم جمعیت دنیا به آت اعتیاد دارند. تا به حال اشخاص بسیاری هم بوده اند که سیگار را ترک یا حداقل برای ترک آن تلاش کرده اند. راه های متفاوتی نیز برای این موضوع وجود دارد که می توانید از آن ها استفاه کنید.

** راه اول برای ترک سیگرا وزنه زدن است. بسیاری از کارشناسان ورزش را بهترین راه برای از یبن بردن میل به سیگار می دانند اما به این نکته اشاره می کنند که درمیان ورزش ها باشگاه های بدنسازی و استفاده از وزنه تاثیر بیشتری می تواند در روند بهبودی و ترک سیگار داشته باشد.

** خوردن غذاهای درست و سالم راهی دیگر برای از بین بردن ترک سیگار است. شما باید از میوه هایی که آنتی اکسیدان فراوانی دارند به میزان بیشتری استفاده کنید. اشخاصی که می خواهند زندگی بدون تنباکو داشته باشند و تمام دودها را کنار بگذارند فصل تابستان را از دست ندهند چرا که میوه های مقوی بسیاری در این فصل دیده وجود دارد.

** شاید باورتان نشود اما پیام کوتاه نیز می تواند در ترک سیگار موثر باشد. در یک تحقیقات داشنمندان از اشخاصی که قصد ترک سیگار داشتند درخواست کردند با فردی که راحت تر می باشند در مورد انگیزه ترک  خود بگویند و دستورهای روانشاسی دریافت کنند. در پایان تحقیقات به این نتیجه رسید که اشخاص پیامک باز توانستند زودتر سیگار را ترک کنند.

** تمرینات ذهنی یکی از بهترین راه های از بین بردن اعتیاد به سیگار است. در تحقیقاتی بر روی ۸۸ نفر که به دو گروه تقسیم شده بودند، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که اشخاصی که در کلاس های فکر و آرامش و تمرینات ذهنی شرکت می کنند بیشتر علاقمند به ترک سیگار می شوند تا اشخاصی که در کلاس های آموزشی سلامت ریه شرکت میکنند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.