متقاضیان لیزیک دو هفته پیش از جراحی لنزهای تماسی نرم را کنار بگذارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

یک جراح و متخصص چشم گفت: متقاضیان عمل لیزیک نباید تا دو هفته پیش از انجام جراحی، از لنزهای تماسی نرم استفاده کنند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر مهدی شاعری با اشاره iبه اینکه جراحی های لیزری برای اصلاح عیوب انکساری چشم شایع ترین عمل در بدن است، افزود: ۱۸ سال از متداول شدن روش های لیزری برای اصلاح عیوب انکساری چشم در دنیا می گذرد.

وی تصریح نمود: اما در ایران، حدود ۱۲ سال بیشتر از رواج این روشها و جایگزینی آنها با عینک و لنزهای تماسی چشمی نمی گذرد.

وی تاکید کرد: عمل جراحی لیزیک یکی از تکنیک های لیزری برای اصلاح عیوب انکساری چشم iبه حساب می آید که iبه صورت سرپایی انجام می گردد.

این جراح و متخصص چشم اظهار داشت: این جراحی با استفاده از یک دستگاه مخصوص بنام میکروکراتوم انجام می گردد که در آن لایه نازکی از قرنیه برش خورده و سپس با توجه iبه اطلاعات مربوط iبه معاینات بیمار و تجزیه و تحلیل های کامپیوتری، اشعه لیزر iبه چشم تابیده می گردد.

دکتر شاعری خاطرنشان کرد: با تابش این اشعه، ضخامت بسیار نازکی از قرنیه با انرژی لیزری تراش داده می گردد و فلاپ چشم برداشته شده و دوباره بر روی قرنیه قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این عمل جراحی iبه مدت ۱۰ دقیقه برای هر چشم انجام می گردد.

وی اذعان داشت: متقاضیان انجام این جراحی باید از یک ماه پیش از عمل از استفاده لنزهای تماسی سخت نیز اجتناب کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: همچنین از دو روز پیش از انجام عمل، متقاضی بایستی روزانه یک تا دو بار لبه پلک های چشمش را با آب ولرم و شامپوی بچه شستشو دهد.

دکتر شاعری گفت: زنان نیز باید از سه روز پیش از انجام لیزیک، از استعمال مواد آرایشی بر روی چشم های خود اجتناب کنند.

وی با اشاره iبه اینکه بیمار در اولین روز پس از عمل لیزیک نیز بایستی استراحت کامل داشته باشد، افزود: استفاده مداوم از عینک آفتابی iبه منظور جلوگیری از تابش نور iبه چشم ها و تحریک شدن و ریزش اشک برای اشخاصی که اقدام iبه انجام عمل جراحی لیزیک می کنند، الزامیست./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.