متهم ر ک: از مراحل صدور چک در شعب بیمه اطلاع ندارم

خبرگزاری آریا – هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بیمه ایران با دفاعیات خانم ر ، ک دارای نمایندگی بیمه ادامه یافت. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، نماینده دادستان معاونت در اختلاس همراه با جعل به واسطه همکاری چند نفر و نقد ۴ فقره چک جمعاً به مبلغ ۷۲۹ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال را عنوان اتهامی خانم ر ک بیان کرد.
متهم  ر ک با بیان اینکه این اتهامات را نمی پذیرم به دفاع از خود پرداخت و گفت: اگر می دانستم خلافی پشت این قضیه است آن را به حساب خود نقد نمی کردم.
در این هنگام قاضی مدیرخراسانی گفت: آیا از این چهار فقره چک، چکی هم در وجه شما بود؟ که خانم ر ، ک گفت: خیر.
ذبیح زاده نماینده دادستان گفت: خانم  ر، ک که نمایندگی بیمه دارد چرا باید چکی را که بابت دیه شخص دیگری صادر شده بود وصول می کرد؟
متهم  ر ک  پاسخ داد: به هیچ عنوان از مراحل صدور چک در شعب بیمه اطلاع ندارم و داشتن نمایندگی بیمه به منزله اطلاع از روند صدور چک در نمایندگی های پرداخت خسارت بیمه نیست.
نماینده حقوقی بیمه ایران نیز با بیان اینکه متقاضیان نمایندگی بیمه در بدو ورود آموزش ضمن خدمت دارند و از روند صدور چک ، صدور بیمه نامه ، حق بیمه و خسارت اطلاع دارند ، صحبت های خانم ر ک را خلاف واقع دانست.
وی گفت: در هیچ شعبه ای از بیمه ایران پول نقد داده نمی شود اما در برخی از شعب به خاطر رفاه حال مشتریان ، بانک ها شعبه پرداخت دارند و چک ها توسط زیان دیده ها نقد می شود.
نماینده بیمه ایران گفت: خسارت هایی که در شعبه فاطمی پرداخت می شد توسط شبکه ای خاص به تعمیرگاهی خاص هدایت می شد.
وی گفت: این شبکه چنان پیچیده عمل می کرد که نظارت های داخلی نمی توانست آن را کشف کند که در این هنگام قاضی مدیرخراسانی گفت: شما که مدعی حسابرسی سالانه هستید چرا این همه سال موردی از تخلف در شعبه بیمه خاص کشف نشد.؛ که نماینده حقوقی بیمه ایران گفت: اسنادی که این شبکه ارائه می کرد به ظاهر واقعی بود و آنها موارد را ایجاد و سپس از سیستم حذف می کردند.
هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه هم اکنون به کار خود ادامه داد و قاضی مدیرخراسانی در پایان این جلسه گفت: جلسه بعدی چهارشنبه این هفته برگزار می شود و اگر به دلیل شرایط آب و هوایی چهارشنبه تعطیل اعلام شود جلسه بعدی در چهارشنبه هفته آینده یعنی ۱۷ خرداد برگزار می شود.

در ادامه هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران ، قاضی سیامک مدیرخراسانی از متهم  ر ، ک  خواست آخرین دفاعیات خود را ارائه کند.
خانم ر ،ک که وکیلی برای خود اختیار نکرده بود ، گفت: اگر می خواستم خلاف کنم در شعبه بیمه خود این کار را انجام می دادم.
وی گفت: چک هایی که آقای ع ، خ به من می داد تا نقد کنم دو برگی و پشت آن امضا شده بود.
خانم ر ک افزود: بابت نقد کردن چک ها حتی یک ریال هم از آقای ع خ هم دریافت نکردم و در کار خودم نیز تاکنون هیچ خلافی از من سر نزده است.
ک ، یکی دیگر از متهمان پرونده با قرار گرفتن در جایگاه گفت: هشت سال در بیمه ایران شعبه فاطمی روزانه ۲۰۰ میلیون تومان وجه خسارت را به صورت نقدی و بدون چک پرداخت می کنیم چه جور است که نماینده حقوقی ایران می گوید نقدی پرداخت نمی کنیم.
وی گفت:‌ اینکه نماینده حقوقی بیمه ایران می گوید چک را از سیستم حذف می کردند قبول دارم ، اما مغایرت حساب در بانک با دفاتر امور مالی بیمه خود گویای تخلف است که در این میان نهادهای نظارتی یا چشم خود را بستند و یا در اختلاس سهیم بودند.
ک اضافه کرد: در سال ۸۵ بیمه ایران شعبه کرج حسابرسی شد و مورد تشویق قرار گرفت و گفته شد که شعبه کرج بهترین حسابرس ها را دارد  و البته اسناد آن هم موجود است.
ج الف  دیگر متهم پرونده اختلاس بیمه در پاسخ به اظهارات نماینده حقوقی بیمه ایران گفت: اینکه زیان دیده به تعمیرگاهی راهنمایی می شود برابر بخشنامه های بیمه است و خلاف قانون و به منزله تشکیل شبکه اختلاس نیست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.