متهم: طلاهای پیرزن وسوسه ام کرد!+عکس

۰۵اردیبهشت،

جوان ۲۶ ساله ای که به خاطر سرقت طلاهای یک پیرزن، او را به قتل رساند و جسدش را به آتش کشید، صبح روز قبل صحنه جنایت خود را در حضور مقام قضایی و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی بازسازی کرد. 

به گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی، صبح روز قبل در حالی که حلقه های قانون بر دستانش گره خورده بود به محل ارتکاب جرم واقع در منطقه قلعه ساختمان مشهد هدایت شد.

او وقتی در برابر دوربین قوه قضاییه قرار گرفت با ابراز ندامت از ارتکاب جنایت گفت: مواد مخدر صنعتی (شیشه) مصرف کرده بودم اما وسوسه سرقت طلاهای پیرزن همسایه که با همسرم رفت و آمد داشت، لحظه ای مرا رها نمی کرد. متهم به قتل جوان افزود: هر بار که طلاهای زیاد را در دستان پیرزن می دیدم وسوسه ام بیشتر می شد تا این که روز اتفاق وقتی در منزل تنها بودم با پیرزن تماس گرفتم و از او خواستم به منزل ما بیاید. پیرزن هم که برای خرید کش بیرون رفته بود، هنگام بازگشت از مغازه به منزل ما آمد.

وقتی به داخل حیاط رسید ناگهان از پشت سر ملحفه ای را دور گردنش انداختم و او را خفه کردم. پس از آن نیز مقداری کف (با مواد شوینده) درست کردم و به وسیله آن النگوها را از دستش بیرون آوردم و گوشواره هایش را نیز از گوش هایش خارج کردم. جوان ۲۶ ساله ادامه داد: بعد از آن هم به داخل اتاق رفتم و یک پتو آوردم که جسد را داخل آن بپیچم. قصد داشتم هر چه زودتر جسد را به مکان دیگری منتقل کنم تا کسی از این جنایت مطلع نشود به همین خاطر هم با چاقو طنابی را که برای آویزان کردن لباس ها داخل حیاط بسته بودیم پاره کردم و دور پتو بستم.

وی افزود: وقتی داخل کوچه را نگاه کردم و کسی را ندیدم جسد را با کش روی ترک موتور سیکلتم محکم کردم و به زمین های کشاورزی منطقه طرق بردم. بعد از آن جسد را داخل یک گودال انداختم و کمی خار و خاشاک روی آن ریختم و با بنزینی که از باک موتور سیکلت کشیدم، آن را آتش زدم تا شناسایی نشود. وی دربارهٔ سرقت طلاها نیز گفت: وقتی طلاها را سرقت کردم آن ها را نزد یک طلافروش آشنا بردم و به بهانه این که می خواهم موتورسیکلت بخرم، مقداری از طلاها را به او فروختم.

این گزارش حاکی است در ابتدای بازسازی صحنه جنایت، سروان حمیدفر (افسر پرونده) نیز به تشریح چگونگی دستگیری متهم پرداخت و گفت: پس از آن که هویت مقتول و محل سکونت وی مشخص شد عملیات شناسایی قاتل یا قاتلان در دستور کار قرار گرفت و با سرنخی که خانواده مقتول دربارهٔ وجود طلا در دستان پیرزن داده بودند، بررسی های پلیس روی این سرنخ مهم متمرکز شد تا این که با استفاده از شگردهای خاص پلیسی، به سرنخ هایی دست یافتیم که نشان می داد آخرین بار فردی با مقتول تماس گرفته است که در همسایگی وی سکونت دارد.

وی افزود: پس از آن که مظنون به طور غیرمحسوس زیر نظر گرفته شد، مدارکی از فروش طلا توسط وی به یک طلافروش نیز به دست آمد و به این ترتیب طلافروش شناسایی شد و با اظهارات او و همچنین بررسی فیلم دوربین مداربسته ظن پلیس دربارهٔ متهم جوان به یقین تبدیل شد که در یک عملیات غافلگیرانه و با دستورات صریح قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) وی دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. وی اضافه کرد: اگر چه متهم این پرونده جنایی در ابتدا هر گونه جرمی را انکار می کرد اما وقتی با شواهد و دلایل مستند روبه رو شد چاره ای جز اعتراف پیدا نکرد و قتل پیرزن را به گردن گرفت.

بنابراین گزارش در بازسازی صحنه جنایت که کارآگاه حسن نژاد و کارآگاه محمدی (رئیس اداره قتل پلیس آگاهی خراسان رضوی) حضور داشتند، متهم به دیگر سوالات مقام قضایی پاسخ داد و ابهامات موجود در پرونده را روشن کرد. پس از پایان بازسازی صحنه جنایت، متهم این پرونده با دستور قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) روانه زندان شد تا این پرونده مسیر قانونی خود را طی کند.

سابقه خبر

هفتم فروردین قبل، جسد سوخته پیرزن ۶۷ ساله ای در زمین های کشاورزی منطقه طرق مشهد کشف شد و بدین ترتیب تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، با هدایت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت هولناک آغاز شد. کارآگاهان که با نظارت قاضی ویژه قتل عمد تحقیقات خود را ادامه می دادند به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد یکی از همسایگان مقتول در این جنایت نقش داشته است. این جوان ۲۶ ساله پس از دستگیری به ارتکاب قتل با انگیزه سرقت طلاهای پیرزن اعتراف کرد.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.