متولدین کدام ماه‌ها شانس مدیرعاملی دارند؟

پژوهش‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران کانادایی نشان می‌دهد، تاریخ تولد، نقش بسزایی در آینده شغلی اشخاص و تصدی مشاغل مهم ایفا می‌کند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز، این مطالعه توسط محققان مدرسه تجارت دانشگاه بریتیش کلمبیا و بر روی ۳۷۵ مدیرعامل بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ میلادی انجام شده است.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، تنها ۶٫۱۳ و ۵٫۸۷ درصد مدیر عاملان مورد بررسی متولد ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) می باشند، درحالی که این میزان برای متولدین ماه‌های مارس و آوریل (فروردین و اردیبهشت) iبه ترتیب ۱۲٫۵۳ و ۱۰٫۶۷ درصد است.

پروفسور «مائوریس لوی» یکی از نویسندگان این تحقیق خاطرنشان می‌کند: یافته‌های ما نشان می‌دهد که کودکان متولد تابستان از شانس کمتری برای مدیرعامل شدن در آینده برخوردار می باشند.

یافته‌های این پژوهش در خصوص سبب این موضوع چنین نتیجه‌گیری نموده است که: دانش‌آموزان متولد ماه‌های ژوئن و جولای، جوان‌ترین و متولدین ماه‌های مارس و آوریل، بزرگترین دانش‌آموزان در یک پایه محسوب می‌شوند؛ کودکان بزرگتر در یک پایه، عملکرد iبهتری در مقایسه با سایر دانش آموزان آن پایه دارند و این عملکرد iبهتر، منجر iبه تشویق همراهان و کسب موفقیت‌های بیشتر می‌شود.

نتایج این پژوهش در مجله Economics Letters منتشر خواهد شد.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.