متون دانشگاهی باید متناسب با هویت و نگاه جهان‌بینی ایرانی اسلامی باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مسول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، با تاکید بر اینکه باید تحولی جدی در حوزه متون آموزشی و علوم انسانی رخ دهد، گفت:‌ متون دانشگاهی باید متناسب با هویت و نگاه جهان‌بینی ایرانی اسلامی باشد.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، حجت‌الاسلام مهدوی در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با بیان اینکه بعد از استقلال اقتصادی و فرهنگی، استقلال هویتی و علمی از مهمترین مباحث امروز می باشند، گفت:‌ سیستم آموزش باید تولید علم داشته باشد و فقط به ترجمه متون خارجی اکتفا نکند.

وی با تاکید بر اینکه متون علوم انسانی بر اساس مبانی اعتقادی ما نمی باش، گفت:‌ اگرچه در شرایط فعلی با آرای اندیشمندان مختلف آشنا می‌شویم اما موضوع اصلی اینجاست که آرای ما مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان خواستار هماهنگی و برنامه‌ریزی بیشتر بین نظام آموزش عالی و نظام آموزش و پرورش است.

همچنین دکتر عبدالله حاتم زاده رییس دانشگاه گیلان در این مراسم گفت: ۸۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان گیلان فعالیت دارند.

وی افزود:در مجموع ۱۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه‌های گیلان مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر دانشجو در ۳۳۰ رشته در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل می باشند.

وی با اشاره به گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گیلان گفت: در این دانشگاه تا سال ۸۴ در ۶ رشته تحصیلی در دوره دکتری دانشجو پذیرش می‌کردیم ولی هم اکنون ۲۲ رشته تحصیلی دکتری در این دانشگاه دایر است.

وی با اشاره به افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: در دولتهای نهم و دهم ما بیشترین جذب اعضای هیات علمی را در این دانشگاه داشته‌ایم به طوری که امروز ۴۵۷ عضو هیات علمی در دانشگاه گیلان مشغول به تدریس می باشند.

دکتر حاتم زاده در ادامه افزود: در امور پژوهشی هم دانشگاه گیلان رشد مناسبی داشته، بطوری که از سوی محققان این دانشگاه ۱۸۰۰ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی انتشار یافته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.