مثلث برمودای کشتی‌های جهان در سال ۲۰۱۲ مشخص شد

۱۹م دیماه ،

تعداد کشتی های غرق شده در مقایسه با سال ۲۰۱۱، ۱۶ درصد افزایش یافته که برای شرکتهای بیمه و دریانوردان خبر بدی محسوب می گردد ولی نسبت به میانگین دهه ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰، ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، در سالی که گذشت دو فاجعه دریایی مهم رخ داد. یکی غرق شدن کشتی مسافربری ایتالیایی کاستا کونکوردیا در ۱۳ ژانویه که سبب مرگ ۳۲ نفر شد و دیگری غرق شدن کشتی باری رابول کوئین Rabaul در حاشیه سواحل پاپوا گینه نو در دوم فوریه که بیش از ۱۱۰ نفر در پی آن قربانی شدند.

البته همانند دهه ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰، اکثر کشتی هایی که سال قبل غرق شدند، کشتی باری و سپس کشتی های ماهیگیری بودند و در مجموع، طی سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰۶ کشتی در جهان با بیش از ۱۰۰ تن ظرفیت ناخالص غرق شده است.

این تعداد در مقایسه با سال ۲۰۱۱، ۱۶ درصد افزایش یافته که برای شرکتهای بیمه و دریانوردان خبر بدی محسوب می گردد ولی نسبت به میانگین دهه ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰، ۲۷ درصد کاهش داشته است.

اما برای بسیاری از فعالان این حرفه این نکته قابل توجه است که شناورها در کدام منطقه دنیا بیشتر در خطر می باشند؟ به جز منطقه خلیج عدن که دزدی دریایی در آن همچنان رونق دارد، اکثر کشتی هایی که سال قبل غرق شدند، در جنوب چین و جنوب شرقی آسیا با ۳۰ فروند شناور غرق شده، در بخش شرقی دریای مدیترانه و دریای سیاه ۱۵ فروند و همچنین سواحل ژاپن و کره و شمال چین ۱۰ فروند بود که در مجموع اطراف کشور چین به خاطر فعل و انفعلات شدید دریایی و البته رونق بنادر، بیشترین خطرات را به خود دیده است.

خطاهای انسانی ناشی از خستگی همچنان مهمترین عامل حوادث دریایی است که خسارتهای مادی و جانی بسیاری به همراه داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.