مجادله بین مسئولین ترکیه و عراق را به نفع منطقه نمی دانیم

حسین شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار مهر،با اشاره به سفر نوری مالکی نخست وزیر عراق به تهران و دیدار و گفتگوی وی  با مسئولین بلند پایه کشورمان افزود: این سفر به موقع انجام شد اما ای کاش منطقه پر از صلح،امنیت و استقرار بود ولی باز در این شرایط نیاز به رایزنی و گفتگوی بیشتر بین کشورهای کشورهای منطقه داریم از این رو نخست وزیر عراق به تهران سفر کرد و از نظر بنده این سفر نتایج خوبی را هم به همراه داشت.

دبیر کل حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه ضمن تشکر از دولت عراق برای حمایت از حقوق مردم سوریه گفت: دولت و شخص آقای نوری مالکی از اول با دخالت های بیگانگان در امور داخلی سوریه مخالف بودند و در تحریم ها علیه سوریه ورود پیدا نکردند در حالی که در گذشته سوریه اشتباهاتی را علیه عراق مرتکب شده بود که این اقدام دولتمردان عراق جای تشکر و قدردانی دارد.

مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل در ادامه با بیان اینکه سفر نوری مالکی به تهران برای همگرایی بیشتر در منطقه انجام شد افزود: البته ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بین مالکی و اردوغان میانجیگری کنیم تا شدت تهاجم بین این دو مقام مسئول کم شود.

وی گفت: علی رغم اشتباهات ترکیه،تهاجم بین ترکیه و عراق را به نفع منطقه نمی دانیم.

شیخ الاسلام همچنین آینده عراق را خوب و روشن ارزیابی کرد و گفت: بدون شک در آینده با عراقی قوی روبه رو خواهیم بود که به خود افتخار خواهد کرد.

بنابراین گزارش،نوری مالکی نخست وزیر عراق سوم اردیبهشت وارد تهران شد و در دیدار و گفتگو با مسئولین بلند پایه کشورمان به تبادل نظر با آنها درباره تعاملات بیشتر بین دو کشور و آخرین وضعیت منطقه پرداخت.

وی در این سفر با مقام معظم رهبری،رئیس جمهور،رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.