مجامع بین‌المللی به شدت در مورد جنایات بحرین کوتاهی کردند/آیا مردم بحرین شهروند نیستند؟

۱۱اردیبهشت،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجامع بین‌المللی به شدت در مورد جنایات بحرین کوتاهی کردند.

سید‌ حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم صدور مجوز بازرسین سازمان حقوق بشر برای ورود به بحرین از سوی مسئولین این کشور گفت: کشور بحرین سال‌هاست که به عنوان ناقض حقوق بشر به طور آشکار در پاسخ به  مطالبات مردم آنها را به گلوله می‌بندد.
 
وی با بیان این مطلب که بحرین برای کشتن مردم‌اش از نیروهای خارجی متجاوز استفاده می‌کند، ادامه داد:‌ در این کشور با زندانیان سیاسی بسیار بدرفتاری شده و هرکس برای مطالبات شهروندی اعتراض کند بازداشت می‌شود.
 
نقوی‌حسینی تصریح کرد: بازداشت‌شدگان در بحرین تحت نظارت هیچ نهاد حقوق بشری نیستند و پلیس با زنان و کودکان بسیار بد رفتار می‌کند که این مسئله موارد آشکار از نقض حقوق‌بشر است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:‌ انتظار می‌رفت مجامع بین‌المللی مانند کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد و همچنین شورای امنیت عکس‌العمل نشان داده، به وظیفه قانونی خود عمل کنند و از این کشتارها و شکنجه‌ها و زندانی شدن‌های بی‌حد و حساب جلوگیری به عمل می‌آمد اما متاسفانه مجامع بین‌المللی به شدت در این زمینه کوتاهی کردند.
 
وی ادامه داد: حتی این سوال برای ملت‌های جهان اسلام به وجود آمده که آیا در دنیا شهروندان درجه‌بندی شده‌اند، آیا مردم بحرین شهروند نیستند؟!
 
نماینده ورامین بیان کرد: دولت بحرین به طور آشکار در حال نقض حقوق‌بشر است و به بازرسی نیاز ندارد اما با تمامی این موارد شاهد هستیم که مسئولین اجازه ورود بازرسین حقوق‌بشر به این کشور نداده و سازمان حقوق‌بشر هم در این مورد سکوت می‌کند.
 
نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مراجع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشر وظیفه خود را در مورد احقاق حق مردم مظلوم بحرین ایفا کرده و عکس‌العمل جدی در مورد این ظلم آشکار نشان دهد.
 
انتهای پیام//  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.