مجتمع ۴۰۰ واحدی امام رضا روی آب

۶ م دیماه ،

تخریب در انتظار ساکنین محله اتابک نوسازی بافت فرسوده از دل بافت فرسوده قوز بالای قوز شد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعیممتازنیوز، مجتمع ۴۰۰ واحدی امام رضا(ع) واقع در محله اتابک منطقه ۱۵ که چند سالی از عمرش نمی گذرد در حال نشست است.
طبق ملاحظات خبرنگار ما این مجتمع که با تجمع پلاک های ریزدانه در طرح نوسازی بافت فرسوده از سال ۸۶ کلنگ احداثش به زمین خورد با گذشت مدت کوتاهی از تحویل آن به ساکنین دچار مشکلات عدیده ای شده است. یکی از ساکنین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سال ۸۶ خانه های ما را به سبب طرح نوسازی بافت فرسوده طبق قراردادی تملک کردند و بعد از ساخت مجتمع ۴۰۰ واحدی امام رضا به هر کدام از مالکین به تناسب متراژ ملکشان یک یا ۲ واحد آپارتمان دادند.
وی ادامه داد: علاوه بر این که تحویل آپارتمان ها با کلی تاخیر صورت گرفت و بابت دیر کرد واحد ها مبلغی با ما ندادند اما همین واحد های تاخیری با کلی مشکل و دردسر به ما رسید. 
یکی دیگر از ساکنین اضافه کرد: مغازه ای که از من گرفتند دارای انشعاب آب، برق و گاز بود اما مغازه ای که به من تحویل دادند فاقد آب و گاز است و به هر کجا که مراجعه می کنیم پاسخگو نیستند.
یکی دیگر از ساکنین با اشاره به نداشتن پایان کار اذعان داشت: شهرداری منطقه ۱۵ به سبب این که سیستم آتش نشانی مجتمع درست نیست و از سوی آتش نشانی تایید نشده پایان کار به ما نمی دهد و هر کسی راضی به خرید آپارتمان ها نمی شود این در حالیست که پله اضطراری نیز ندارد.
وی ادامه داد: حتی نمای ساختمان نیز استاندارد نیست و هر از چند گاهی تکه ای از سنگ نما به پایین می افتد و بر اساس نظر کارشناسان این نما در برابر زلزله با قدرت ۳ تا ۴ ریشتر را هم نمی تواند مقاومت کند. 
* مسئولان همیشه خاموش! 
براساس ملاحظات خبرنگار ما و به نقل از اهالی فاضلاب این مجتمع قرار بوده گنجایشی چند ساله داشته باشد با گذشت یک سال از عمر ساختمان سرریز شده و به خارج از زمین نشست کرده یکی دیگر از اهالی با اشاره به آسیبی که به سبب نشست فاضلاب متحمل شده گفت: تعدادی از وسایل خانه ام که در انباری بود به سبب این مشکل کامل آسیب دید و مجبور شدم آن ها را دور بریزم و این تنها مشکل یک انباری نیست تمام انباری های طبقه منفی ۲ به این مشکل دچار شده اند. 
ساکنین عنوان می کنند که طرف قرارداد شان سازمان نوسازی شهر تهران است اما با وجود این که قرارداد رسمی با این سازمان دارند اما حالا هیچ کسی پاسخگوی آن ها نیست.
ما هم این موضوع را از سازمان نوسازی شهر تهران پیگیری کردیم اما مسئولین حاضر به پاسخگویی نشدند./ف
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.