مجروحان بحرینی حق درمان ندارند

جام جم آنلاین: ادامه استقرار نیروهای امنیتی در بیمارستان‌های بحرین برای بازداشت فعالان و معترضان، موجب شده است مجروحان از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند.

“فلاح ربیع” عضو انجمن حقوق بشر بحرین روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: سرکوب تظاهرکنندگان، و استفاده افراطی از زور بدون هیچ توجیه اخلاقی و قانونی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به حمله نیروهای امنیتی به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز پس از مراسم ختم یک فعال که زیر شکنجه زندانبان‌ها و غفلت پزشکی به شهادت رسیده بود، و همچنین تیراندازی مستقیم به سوی تظاهرکنندگانی که خواستار آزادی بازداشت شدگان بیگناه و به ویژه زنان هستند، تأکید کرد: همانطور که کمیسر حقوق بشر اذعان کرده، ملت بحرین در سایه تروریسم دولتی زندگی می کند.

فلاح ربیع افزود: تعداد بسیاری از کسانی که در تظاهرات دیروز برای رسیدن به میدان “اللؤلؤه” شرکت کرده بودند توسط نیروهای آل‌خلیفه مجروح شدند، ولی به دلیل مراجعه نکردن بیشتر مجروحان به بیمارستان اعلام دقیق تعداد آنها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: به دلیل زیر نظر گرفتن بیمارستانها توسط نیروهای آل‌خلیفه، مجروحان به منازل و یا مساجد پناه می برند، زیرا در صورت مراجعه به مراکز درمانی بازداشت خواهند شد.

عضو انجمن حقوق بشر بحرین تأکید کرد، شورای حقوق بشر باید علاوه بر محکوم کردن حوادث این کشور، دنیا را از واقعیتها و نقض سازماندهی شده حقوق ملت بحرین به دست رژیم حاکم مطلع کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.