مجری قانون نباید وضع کننده آن باشد

جام جم آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تفکیک قوا پس از سعی و خطاهای بسیار حاصل شده است، گفت: مجری نباید خود قانون را وضع کند، چراکه اگر ریش و قیچی دست مجری باشد، هر جا به اشکال برخورد قانون را اصلاح می‌کند.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه در همایش انتخاباتی زهره الهیان که در تالار تفاهم برگزار شد، اظهار داشت: قانون دستور حاکم بر رفتار اجتماعی است و همانگونه که ما در سخن گفتن با یکدیگر مطابق قاعده حرف می‌زنیم، وگرنه تفاهم حاصل نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر قانون به دست مجری باشد، نظارت معنا ندارد، یادآور شد: نظارت باید براساس قانونی باشد که خود مجری آن را وضع نکند، البته تفکیک به معنای تقابل، به ضرر قانون و اجراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر همین اساس، مجلس خوب را مجلسی دانست که به جای تقابل با قوه مجریه با آن تعامل داشته باشد و گفت: تعامل یک فعل دوطرفه است.

وی در ادامه سخنان خود به بحث انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: انتخاب نماینده حق مردم است، اما در عین حال تکلیف نیز هست؛ اگر کسی انتخاب اصلح را انجام نداده و فرد مناسب را برای مجلس انتخاب نکند، مطمئناً مجلس بی‌نماینده نخواهد ماند، اما اگر به جای خوب‌ترین‌ها، افراد دیگری انتخاب شوند، هر لطمه‌ای که از آن نمایندگان به کشور برسد مسئولیتش با کسانی است که می‌توانستند رأی درستی داشته باشند، اما چنین نکردند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.