مجریان ذی صلاح برروند احداث ساختمان ها نظارت داشته باشند

۰۵اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار ایرنا مهندس حسین پوراسدی، پنجشنبه درهمایش کشوری مجریان ذی صلاح درارتقای کیفیت ساخت و ساز درشیراز افزود:دراین همایش نیز به دنبال این هستیم که این شعار تحقق یابد و کاراحداث ساختمان ها و بناها به اشخاص متخصص و دارای صلاحیت های لازم واگذار شود.

وی ادامه داد:بدون شک ساختمانی که توسط متخصص این کار احداث شود، علاوه براین که از نظر کیفی وضعیت خوبی خواهد داشت، اصول ایمنی و مقاومت آن در مقابل بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل نیز تضمین خواهد شد.

او اضافه کرد:ازابتدای آغاز فعالیت مجریان ذی صلاح ساخت و ساز تاکنون، بیش از پنج میلیون و ۹۱۸ هزارم تر مربع در قالب بیش از یک هزار و ۴۰۰ پروژه ساختمانی توسط مجریان احداث شده یا در دست احداث است.

پوراسدی گفت:هم اینک ۹۳ مجری حقیقی و ۲۳۴ شرکت در قالب مجریان حقوقی در زمینه ساخت و ساز دراستان فارس مشغول فعالیت می باشند.

رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان فارس، تعداد پروژه های در دست اجرا در کلانشهر شیراز را بیش از ۷۸۰ پروژه برشمرد وافزود:ازابتدای آغاز به کار مجریان ساخت و ساز یعنی سال ۸۳ تاکنون دراین شهر ۵۵۰ پروژه توسط مجریان ساخت و ساز به اتمام رسیده است.

رییس شورای مجریان سازمان نظام مهندسی استان فارس هم دراین همایش بیان داشت:با هدف کنترل بیشتر برعملکرد مجریان، سازمان نظام مهندسی فارس اقدام به به تاسیس واحد کنترل و ارزیابی کرده است.

مهندس مهدی اشراقی افزود: با تاسیس این واحد، کمیته کارشناسی اجرای ساختمان نیز متشکل از پنج عضو و تحت نظارت مدیریت کنترل و ارزیابی و با هدف ارتقای عملکرد مجریان و رفع ایرادهای آنها ایجاد شد.

وی ادامه داد:دراین همایش می توان ضمن کمک به نهادینه کردن فرهنگ صحیح ساخت و ساز در کشور، چالش های پیش روی ساخت و ساز را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

اشراقی، ایجاد وحدت رویه به صورت گسترده و یکنواخت در کشور دراجرای مقررات ملی ساختمان، اجرایی کردن دستورالعمل آیین نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی در سراسر کشور در بخش مجریان ذ یصلاح، تخصصی کردن بحث اجرای ساختمان و خارج کردن اشخاص غیر متخصص از این حوزه، تشکیل شورای مجریان در سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها و تشکیل شورای مرکزی مجریان ذی صلاح نظام مهندسی ساختمان کشور را جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

همایش یک روزه مجریان ذی صلاح درارتقای کیفیت ساخت و ساز، با حضور مسوولان و مجریان ذی صلاح ساخت و سازسازمان های نظام مهندسی کشور برای اولین بار در شیراز برگزار شد.ک/۲

۶۷۸ /۶۷۹

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.