مجری جوایز اسکار ۸۵ معرفی شد

ست مک‌فارلین خالق سریال تلویزیونی «مرد خانواده» و کارگردان فیلم سینمایی «تد» اجرای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را به عهده دارد.
به جرات می‌توان گفت ست مک‌فارلین از زمانی که اسکار از تلویزیون پخش می‌شود، در میان کسانی که اجرای مراسم را به عهده داشته‌اند، کمترین شهرت را دارد.
او یکی از چهره‌های موفق هالیوود است، اما بیشتر پشت دوربین کار کرده است. مک‌فارلین ۳۹ ساله تا قبل از امسال بیش از همه به عنوان خالق، مدیر تولید و صداپیشه سریال انیمیشن موفق «مرد خانواده» و دو سریال تقلیدی آن «پدر آمریکایی» و «نمایش کلیولند» شهرت داشت.
او سال ۲۰۱۲ برای اولین بار موفقیت در سینما را تجربه کرد. مک‌فارلین فیلم «تد» را کارگردانی کرد، یکی از فیلمنامه‌نویسان آن بود و بجای شخصیتی که نام فیلم از او گرفته شده، حرف زد. «تد» در دنیا بیش از ۴۲۰ میلیون دلار فروخت.
هرچند مشخص نیست مک‌فارلین روز ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در مراسم جوایز اسکار ۲۰۲۲ در نوکیا تیه‌تر لس آنجلس چگونه عمل می‌کند، اما مشخص است برگزارکنندگان جوایز اسکار تلاش می‌کنند تماشاگران جوان‌تر را به دیدن پخش زنده این مراسم از شبکه ای‌بی‌سی ترغیب کنند.
کریگ زیدان و نیل مرون تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند از این که مک‌فارلین اجرای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را به عهده دارد، «هیجان‌زده» هستند.
آن‌ها گفتند: «توانایی‌های او در اجرا به خوبی با ایده‌های ما برای اینکه برنامه سرگرم‌کننده و تازه باشد، تناسب دارد. او یک مجری کامل خواهد بود و ما خیلی خوشحالیم با او همکاری می‌کنیم.»
هاک کاچ رئیس آکادمی نیز گفت: «ست به طرز عجیبی بااستعداد است. از داشتین تیمی چنین خلاق خوشحالیم. ما شروعی بسیار خوب داشتیم.»
پارسال بیلی کریستال برای نهمین بار اجرای مراسم اسکار را به عهده داشت. کریستال در ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ دو دوره پشت سر هم مجری مراسم اسکار بود. از آن زمان تاکنون مجری مراسم اسکار هر سال تغییر کرده است.
در ۱۳ اخیر کریستال (سه بار دیگر)، استیو مارتین (دو بار و یک بار دیگر به همراه الک بالدوین)، ووپی گلدبرگ (دو بار)، جان استیوارت (دو بار)، الن دجنرس، هیو جکمن، کریس راک و سال ۲۰۱۱ آن هاتاوی و جیمز فرانکو به طور مشترک، مجری این مراسم بوده‌اند.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.