مجری سابق بی‌بی‌سی به ۱۵ ماه زندان محکوم شد

۲۸خردادماه،

استیوارت هال مجری باسابقه بی‌بی‌سی روز دوشنبه به ۱۵ ماه زندان به سبب ۱۴ مورد آزار جنسی دختران جوان محکوم شد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پس از انتشار یافتن این خبر، بی‌بی‌سی بیانیه‌ای صادر و بیان کرد از رخ دادن بعضی از این جرم و جنایت‌ها در زمانیکه هال در این شبکه کار می‌کرده «شوکه» شده است.

هال ۸۳ ساله ماه مه امسال به جرایم خود اعتراف کرد.

به گفته بی‌بی‌سی، کریسپین آیلت وکیل هال برای کاهش محکومت این مجری گفت: «او فقط ۱۳ مورد آزار جنسی دارد درحالیکه جیمی سویل، ۱۳۰۰ مورد آزار جنسی انجام داده است.»

هال که پیشتر مجری برنامه تلویزیونی هم بوده، تهدیدگری فرصت‌طلب بوده است. او در فاصله ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۶، ۱۳ دختر ۹ تا ۱۷ ساله را مورد آزار جنسی قرار داده است.

قاضی دربارهٔ جرایم هال گفت: «اینها نیمه تاریک شما می باشند، نیمه‌ای که از دید مردم تا به امروز پنهان بوده است، نیمه‌ای که به لطف جایگاهتان به عنوان ستاره‌ای بانفوذ موفق به مخفی کردنش شده بودید.»

این درحالی است که هال سه ماه پیش اتهام آزار جنسی را «مسخره و بدون اساس» خوانده بود. او که از سال قبل و اعلام اولین اتهام از کار کناره گرفته بود، از سوی بی‌بی‌سی از کار اخراج شده است.

مسئول این پرونده لیندا دابز بود که نتایج تحقیقاتش بخشی از پرونده در حال جریانی دربارهٔ فرهنگ و عملکرد بی‌بی‌سی در زمانی است که جیمی سویل به عنوان مجری در این شبکه کار می‌کرد. سویل در حال حاضر متهم به بزرگترین پرونده آزار و اذیت جنسی است.

هال در نیم قرن قبل یکی از چهره‌های آشنای دنیای خبری بریتانیا بود. او در دهه ۱۹۷۰ اجرای برنامه «It’s a Knockout» را برعهده داشت و اخیرا به عنوان مفسر فوتبال در برنامه زنده رادیو بی‌بی‌سی۵ کار می‌کرد. او همچنین تا زمان دستگیری‌اش در «رادیو تایمز» به‌صورت هفتگی مقاله ورزشی می‌نوشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.