مجلس از همه توان خود برای رفع مشکلات صنعت خودرو استفاده می کند

حسین گروسی:

مجلس از همه توان خود برای رفع مشکلات صنعت خودرو استفاده می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ضرورت هماهنگی و همکاری میان تمامی نهادهای دخیل در صنعت خودروسازی کشور برای حمایت از این صنعت محوری خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی با استفاده از همه توان خود آمادگی دارد در کنار دولت و بخش خصوصی صنعت خودرو ایران را در دستیابی به جایگاه بین المللی حمایت کند.

به گزارش «عصرخودرو» حسین گروسی نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در جریان گردهمایی و هم اندیشی قطعه سازان سایپا با اظهار داشت: صنایع قطعه سازی و خودروسازی در ایران از ظرفیت های بسیار بالایی برای پیشرفت برخوردارند و می توانند تبدیل به موتور محرکی برای کل صنعت و اقتصاد کشور باشند.
وی ضمن برشمردن اهمیت هدف گذاری و هماهنگی مشترک میان تمامی نهادهای ذیربط برای حمایت از صنعت خودرو کشور افزود: از ابتدای پایه گذاری صنعت خودرو در ایران تاکنون سرمایه گذاری های کلانی صورت گرفته و با وجود توان بالای این صنعت و جایگاه تاثیرگذار آن در اقتصاد کشور باید با حمایت خود این صنعت را در عبور از موانع یاری کنیم.
گروسی با اشاره به نقش محوری شرکت های قطعه سازی در تولید خودرو خاطرنشان کرد: قطعه سازان تاثیر مستقیمی در ارتقا صنعت خودرو دارند و بالارفتن کیفیت تولیدان آن ها منجر به افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت شدید تولید خودرو در ماه های اخیر و بروز مشکلات برای صنعت قطعه سازی و خودروسازی تاکید کرد: مجلس قصد دارد از همه توان و امکانات خود برای کمک به صنعت خودرو و برون رفت از شرایط فعلی استفاده کند.
وی یادآور شد: در تمام کشورهای صنعتی و پیشرفته که بخش خصوصی حرف اول را می زند باز هم در مواقع اضطراری دولت از صنایع به ویژه صنعت خودرو حمایت کرده و با توجه به نقش اساسی آن در رونق تولید و کسب و کار بر پشتیبانی از این صنعت تاکید دارد.
گروسی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پرهیز از داشتن دیدگاه جزیره ای در مورد صنعت خودروسازی و قطعه سازی تاکید کرد و گفت: برای ارتقا جایگاه صنعت خودرو ایران در سطح منطقه و جهان باید همه به یک دیدگاه و تصمیم مشترک رسیده و با همسان سازی عقاید تصمیمات قابل اجرا بگیرند.
عضو کمیسیون صنایع به مشکلات اخیر به وجود آمده در خصوص گشایش ال سی برای مراودات خارجی شرکت های قطعه سازی و خودروسازی اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون صنایع از همه توان خود برای مرتفع کردن این مشکل استفاده خواهند کرد.
وی با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: مهندس مدنی یکی از چهره های با سابقه در صنعت خودرو است و با توجه به اینکه توانایی بسیار بالایی در تغییر شرایط فعلی دارد امیدواریم همه تصمیم گیران در این حوزه با وی همکاری لازم را به عمل آورند.

جمعه ۱۷ شهریور   ۲۰:۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.