مجلس با افزایش اعتبارات پزشک خانواده موافقت کند

۰۸م آذر ،
ممتاز نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر دولت در بودجه سال ۹۲ اعتبار برنامه پزشک خانواده را پیش بینی کند مجلس با آن موافقت می کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛  دکتر حسینعلی شهریاری با بیان اینکه مجلس با افزایش سرانه طرح پزشک خانواده موافق است، گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در صورت کمبود بودجه با آینده‌ای مبهمی روبه‌روست، از این‌رو دولت باید به اختصاص اعتبارات تن دهد.

وی در واکنش به پیشنهاد افزایش سرانه طرح پزشک خانواده به مجلس در لایحه بودجه ، تصریح کرد: به طور حتم مجلس با افزایش سرانه این طرح در لایحه بودجه سال آینده موافق است، از اینرو دولت باید در بودجه سال ۹۲  این موارد را ذکر کند.شهریاری با بیان اینکه افزایش سرانه طرح پزشک خانواده منوط به موافقت دولت است، گفت: هم‌اکنون این طرح به‌علت نبود اعتبارات لازم، دچار مشکلات بسیاری شده است.

وی افزود: احیای دوباره این طرح در استانهای کشور نیازمند اختصاص اعتبارات از سوی دولت است.شهریاری با یاد‌آوری مکاتبات رؤسای کل دانشگاههای علوم پزشکی دربارهٔ کمبود اعتبارات استانها در حوزه سلامت، یاد‌آور شد: متأسفانه تاکنون اعتبارات حوزه سلامت به ‌ویژه دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانها به طور مطلوب اختصاص داده نشده که این موضوع نشانگر بی‌توجهی دولت به وزارت بهداشت و نظام سلامت است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید به اجرای قانون و اختصاص اعتبارات تن دهد، افزود:‌ متأسفانه تاکنون اعتبارات این حوزه یک ریال هم پرداخت نشده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.