مجلس با تصویب طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و در صورت آمدن این طرح به صحن، مجلس آن را تصویب می‌کند.

مجلس با تصویب طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است

به گزارش ممتاز نیوز، رحمت‌الله فیروزی درباره مطالبه بازنشستگان مبنی بر همسان‌سازی حقوق خود با شاغلان، اظهار کرد: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در گرو موافقت سازمان برنامه و بودجه و مدیریت برنامه‌ریزی کشور است و باید شرایط اعتبار و بودجه کشور با این طرح همخوانی داشته باشد. فضای مجلس در این باره مثبت است و بیشتر نمایندگان خواهان اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان هستند.

وی افزود: امیدواریم مجلس با موافقت دولت چنین طرح‌هایی را به تصویب برساند و این یک واقعیت است که بازنشستگان حقوقی دریافت می‌کنند که جوابگوی مخارج زندگی آنان نیست و کسی که بازنشسته می‌شود باید یک حقوق مکفی دریافت کند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است که امیدواریم با جمع‌بندی این کمیسیون، طرح به صحن مجلس بیاید و تصویب شود که در صورت تصویب، دولت موظف به اجرای آن است.

فیروزی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه باید توانایی انجام تعهدات را داشته باشد و شرایط بودجه کشور اگر در حدی باشد که این سازمان با افزایش حقوق بازنشستگان مشکلی نداشته باشد طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قابل اجرا می‌شود و مجلس با تصویب این طرح موافق است.

وی ادامه داد: البته شرایط اعتباری دولت در وضعیت خوبی نیست که باید با بهبود وضعیت اقتصادی مشکل کسری بودجه  قوه مجریه مرتفع شود. اگر این طرح در صحن مطرح شود مجلس آن را تصویب می‌کند. حسن اجرای این طرح این است که حقوق بازنشستگان تا حد زیادی افزایش می‌یابد و مجموع حقوق و مزایای آنها به ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز می‌رسد و این هم‌ترازی باید با تخصیص ردیف‌های خاص در لوایح بودجه سالانه، تثبیت و دائمی شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.