مجلس بیمه طلایی را تصویب کند

بینا- وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که این وزارتخانه هیچگونه دغدغه‌ای در مورد کیفیت کتاب و آموزش معلمان برای ایجاد پایه ششم ابتدایی ندارد و تمامی تغییرات پس از پژوهشها و تحقیقات لازم نجام شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه شنبه در نشستی مطبوعاتی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر ابهامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره بحث کیفیت کتاب های جدیدالتالیف و آموزش معلمان پایه ششم ابتدایی با بیان این مطلب گفت: اقدامات انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تحقق سند تحول بنیادین اقدامات عظیمی است که همواره کیفیت را مورد توجه قرار داده ایم.
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی و همچنین حمایت های این وزارتخانه از جانبازان فرهنگی گفت: قانون بیمه بازنشستگان کاملاً در اختیار سازمان بازنشستگی قرار دارد و ما در دی ماه سال گذشته با توافق بیمه ایران، وزارت رفاه، تعاون و کار و وزارت آموزش و پرورش و معاونت پشتیبانی تفاهم نامه ای را امضاء کردیم که براساس آن قرار شد بیمه تکمیلی که وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان می پردازد به بیمه ایران پرداخت شود و بازنشستگان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کنند.
وی افزود: مدت این قرارداد ۴ ماهه و تا اول اردیبهشت ماه سال جاری بود و با استقبال خوب بیمه ایران مواجه شد اما سازمان بازنشستگان مبلغی به بیمه ایران پرداخت نکرد و اکنون بیمه ایران به ازای هر نفر ۳۱ هزار تومان دریافت می کند که این رقم اگر در همان زمان قرارداد پرداخت می شد با همان مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بیمه تکمیلی در اختیار بازنشستگان قرار می گرفت.
وی با بی تقصیر خواندن وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان، ادامه داد: هدف ما تکریم فرهنگیان بود و اکنون نیز این وزارتخانه آماده همکاری برای اجرایی شدن بیمه طلایی است. به همین دلیل دو راه برای این اقدام وجود دارد ، نخست آنکه سازمان بازنشستگی مبلغ مورد درخواست بیمه را پرداخت کند و دوم اینکه قانونی در مجلس مصوب شود مبنی بر اینکه تمام هزینه های خدمات درمانی بازنشستگان فرهنگی برعهده آموزش و پرورش است که در این صورت ما با کمال میل این قانون را اجرا خواهیم کرد.
حاجی بابایی با اشاره به بیمه فرهنگیان جانباز بازنشسته نیز توضیح داد: در ۳۳ سال گذشته این کار برعهده بنیاد شهید بوده است و از چند ماه گذشته برعهده دستگاه های اجرایی گذاشته شده است.
با توجه به این وظیفه جدید ،نه تنها وزارت آموزش و پرورش بلکه اکثر وزارتخانه ها ، با نوعی کندی کار روبرو هستند و این در حالی است که هیچکس منکر خدمات رسانی به این عزیزان نیست و ما آمادگی داریم هر کار لازم را برای این قشر ارزشمند با کمال میل انجام دهیم.

آموزش و پرورش کسری بودجه ندارد
حاجی بابایی در پاسخ به خبرنگاری درباره کسری بودجه ۵ هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش که هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد، گفت:آموزش و پرورش به هیچ عنوان کسری بودجه ندارد و این مبلغ نیز کسری بودجه دولت است.
وی افزود: بحث کسری ۵ هزار میلیارد تومانی از زمان لایحه بودجه مطرح شد، چرا که لایحه بودجه زمانی که به مجلس رفت در یک ردیف حذف شد و دولت اعلام کرد که این مبلغ جزء کسری ما محسوب می‌شود.
به گفته وزیر آموزش و پرورش بودجه وزارتخانه با دولت گره خورده است،۹۶ درصد بودجه آموزش و پرورش مربوط به حقوق و مزایاست که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت می‌شود و حقوق کسی هم تا به حال عقب نیفتاده است.

 

RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. غفار/فسا:

    با سلام. چرا طرح رایگان بیمه طلایی جانبازان برای فرهنگیان جانباز فارس اجرا نمیشود؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.