مجلس قانون کنکور سال ۹۳ را تصویب کرد

ایران > قانونگذاری– همشهری آنلاین:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آراء خود، قانون پیشین کنکور را لغو و قانون کنکور ۹۳ را تصویب کردند.

به گزارشر مهر، نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه ۱۶ مرداد در جریان بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با ماده ۱۱ این طرح موافقت کردند.

نمایندگان با ۱۵۵ رای موافق، ۵ مخالف و ۶ ممتنع از مجموع ۲۱۵ نفر از نمایندگان حاضر در مجلس با لغو قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها مصوبه سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

بر این اساس در ماده ۱۱ طرح مذکور آمده است: از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۹ آبان ۸۶ به جز احکام مرتبط مذکور در ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه لغو می‌ شود.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بند ث ماده ۳ طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به اصلاح این بند رای مثبت دادند.

گفتنی است نمایندگان در اصلاح بند ث ماده ۳ طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با ۱۴۱ رای موافق، ۱۴ مخالف و ۱۱ ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس با این بند موافقت کردند.

بر این اساس در اصلاح بند ث ماده ۳ طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور آمده است: بررسی و تصمیم‌گیری در امور مرتب با سنجش و پذیرش دانشجو و نیز در مورد داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی و امور ارجاعی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی در چهارچوب قانون.

در جریان بررسی ارجاعیات کمیسیون آموزش و تحقیقات دربارهٔ طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با اصلاح تبصره یک ماده ۴ این طرح با ۱۳۶ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس اصلاحیه تبصره یک ماده ۴ این طرح، وزارت آموزش و پرورش مسئولیت ارائه سابقه تحصیلی برای دانش آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه را بر عهده دارد. وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجرای این تبصره تغییرات لازم را در تشکیلات اداری خود به تصویب مراجع ذیربط برساند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.