مجلس مخالف گران شدن قیمت دارو است/ با ارزمرجع دارو و ماشین های لوکس خریدند

۰۵خردادماه،

مجتبی خلیقی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمانی که با ارز مرجع ماشین های لوکس می خرند یا قلاده سگ، به طور قطع ارزی نمی ماند که بخواهند هزینه دارو کنند.

وی بیان داشت: شاید با تبدیل ارز مرجع دارو به ارز مبادله ای بتوانند از قاچاق دارو جلوگیری کنند و به نفع داروساز شود، اما با افزایش قیمت و کمبود دارو به طور قطع بار سنگینی بر مردم وارد می گردد.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان استان اصفهان تصریح کرد: مجلس با گران شدن قیمت دارو در فضای حساس کشور که سبب نارضایتی عمده مردم می گردد، مخالف است.

وی با اشاره به اینکه قیمت دارو مطابق ارز مرجع دارو برابر با هزار و ۲۲۴ تومان و طبق دلار و ارز مبادله ای دو برابر بهای ریالی آن می گردد، ادامه داد: به منظور جلوگیری از قاچاق دارو باید قیمت جهانی شود که فی نفسه این اقدام درست است اما با مدیریت ضعیف و بی حساب این کار صورت گرفت.

خلیقی نژاد اضافه کرد: دارو تنها کالایی است که به طور مستقیم تحت نظر دولت است و در وضعیتی که بانک ها اعلام کردند ارز مرجع نمی دهند، این اقدام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ شرکت دارویی زیر بار خروج محصولات دارویی خود از گمرک نمی رود، زیرا هنوز نرخ تازه دارو به آنها اعلام نشده است، ادامه داد: به تبع آن در سطح داروخانه ها با کمبود دارو مواجه شدیم که طبق جلسات و تعاملات صورت گرفته با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو مقرر شد داروخانه ها با تبادل دارو مابین خود از برگشت نسخه های دارویی اجتناب و جوابگوی نیاز مردم باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان استان اصفهان گفت: شرکت های دارویی که داروها را با ۱۵۰ میلیون تومان وارد می ساخت الان باید با ۳۰۰ میلیون تومان موجودی داشته باشد که بتواند دارو را وارد و با پرداخت های جانبی متضرر نشود.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.