مجلس همچنان چشم‌ انتظار لایحه بودجه است/ بودجه امروز هم به مجلس برسد، ناچار به تصویب تنخواه هستیم

۳۰م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سنواتی کشور، گفت: مجلس همچنان چشم انتظار لایحه بودجه است و اگر این لایحه امروز هم به مجلس برسد، تا پایان سال به جمع بندی نخواهیم رسید.

 ناصر عاشوری قلعه‌رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مجلس همچنان چشم انتظار لایحه بودجه ۹۲ است، گفت: دولت اگر همین امروز هم لایحه را به مجلس تقدیم کند، در این فاصله زمانی تا پایان سال، مجلس توان و وقت کافی در رسیدگی به بودجه را طبق جدول زمان‌بندی شده  نخواهد داشت.
 
وی در ادامه افزود: براساس جدول زمان‌بندی شده در آیین‌نامه داخلی مجلس، پارلمان برای رسیدگی به لایحه بودجه سنواتی کشور حداقل ۷۵ روز زمان نیاز دارد ،‌لذا دولت همین امروز هم لایحه را تقدیم مجلس کند، بعید است بودجه تا شب عید به نتیجه برسد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آن‌چه مسلم است، مجلس برای بررسی بودجه ۹۲ با کمبود زمان مواجه خواهد شد و بدون شک بررسی و تصویب آن همچون سال ۹۱ به سال بعد موکول خواهد شد.
 
عاشوری با بیان این که در صورت تصویب‌نشدن بودجه تا پایان سال، راه دیگری جز ارائه تنخواه به دولت باقی نخواهد ماند، اظهار داشت: براین اساس مجلس به دولت اجازه خواهد داد که علی‌الحساب مثل سنوات قبل، هزینه و برداشت کند و یا دولت هرماه برای هزینه‌کرد خود به صورت یک‌دوازدهم ، یک‌دوازدهم از مجلس مصوبه  بگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.