مجله‌ی علمی و پژوهشی “شریف” آنلاین شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

مجله‌ی علمی و پژوهشی «شریف» به عنوان اولین مجله‌ی فارسی توسط مؤسسه انتشار یافتناتی اسپرینگر(Springer) آلمان، برخط (آنلاین) شد و در اختیار استادان و پژوهشگران ایرانـی و فارسی زبانان سراسر دنیا قرار گرفت.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی، دفتر مجله‌ی «شریف» اعلام نمود پس از انجام مذاکرات و جلسات متعدد حضوری سردبیر مجله و مسئول بخش علمی مؤسسه اسپرینگر در داخل و خارج از کشور طی چند ماه قبل، مقرر شد از ابتدای سـال ۲۰۱۲ میلادی مجلـه‌ی شریف در سه زمینـه انتشار یافتناتـی خود (مهندسی عمران، صنایع و مدیریـت و مکانیک) به‌صـورت کامل بر روی پایگاه اینترنتی اسپرینگر در دستـرس کلیه‌ی محققان و فارسی زبان ایرانی و غیر ایرانی قرار گیرد.

براساس اظهـارات دکتـر کریس بنـدال سرپـرست بخـش علمی مؤسسه اسپرینگر در خاورمیـانه علاقه‌مندی دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی برجسته‌ی دنیا به همکاری با دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا و همچنین انتخاب مجله‌ی علمی و پژوهشی «شریف» پس از مطالعه و بررسی مجلات متعدد فارسی به عنوان یکی از بهترین مجلات علمی و پژوهشی به لحاظ کیفی و کمی از دلائل مهم زمینه‌های این همکاری بود.

بنا به نقل از سردبیر مجله‌ی شریف، انعکاس تحولات و دستاوردها و تحقیقات ارزشمند دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی ایران از یک سو و ترغیب شوق ملی در استادان ایرانی خارج از کشور از مطالعه و ملاحظه‌ی مقالات علمی که به زبان فارسی و در کنار سایر مقالات و مجلات مختلف دنیا در اختیارشان قرار می‌گیرد از سوی دیگر از انگیزه‌های مهم این همکاری بود.

شایان ذکر است که مقالاتی که از سوی این مؤسسه برخط می‌شوند حاوی “DOI” علمی می‌شوند و از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی www.globalsciencejournals.com به مجله‌ی علمی و پژوهشی شریف دسترسی داشته باشند./ح
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.