مجمع عمومی بیمه مرکزی ایران برگزار شد

مجمع عمومی بیمه مرکزی ایران برگزار شد | چاپ |
چهارشنبه ۲۵ مرداد ساعت ۱۵:۰۲

بینا- مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور اعضای مجمع به ریاست دکتر حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزارشد.
به گزارش بینا، در این جلسه که نمایندگان و بازرسان سازمان حسابرسی نیزحضور داشتند، ابتدا رئیس کل بیمه مرکزی به ارائه گزارش در خصوص عملکرد سال گذشته بیمه مرکزی پرداخت وگزارش سازمان حسابرسی هم در باره فعالیت های بیمه مرکزی قرائت شد.
بر اساس این گزارش سید محمد کریمی گفت:  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای بازیابی جایگاه و ایفای نقش حساس خود در زمینه های هدایتی، نظارتی کوشیده است با حمایت دو جانبه از بیمه گران وبیمه گزاران ، به وظایف و ماموریت های خود به نحو احسن، عمل کند. رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه های مختلف برای  توسعه بازار و تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور از طرق مختلف و به خصوص ایجاد بسترهای فرهنگی و نظارت مستمر در بعدهای فنی و مالی سطوح مختلف شرکت ها ، نمایندگی ها و کارگزاری ها  به عنوان  برنامه های جدی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته یادکرد که در راستای آرامشبخشی و اطمینان دهی به تمامی آحاد جامعه ، طراحی و اجرا شده است.
سید محمد کریمی در بخش دیگری از گزارش خود از «نظارت و کنترل سرمایه گذاری های شرکت های بیمه»،«نظارت بر  ذخایر فنی شرکتهای بیمه»،«بسترسازی برای اجرای آیین نامه نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه»،«نظارت بر شرایط بیمه‌نامه‌ها، قراردادها و خسارات پرداخت شده»،«بررسی طرح های نوین و ایده های تازه»،«نظارت بر شبکه فروش » و«تقویت حسابرسی داخلی به منظور نظارت درون سازمانی» به عنوان مهم ترین محورهای کاری بیمه مرکزی در سال گذشته نام برد.
وی با اشاره به تحریم های اعمال شده بین المللی بر علیه صنعت بیمه در سال گذشته، از این تحریم ها به عنوان فرصتی یادکرد که باعث توانمند سازی کارشناسان و صاحب نظران بیمه ای در ارزیابی ریسک های بالا گردیده است.
مهندس کریمی از رشد قابل توجه ضریب نفوذ بیمه و آشنایی بیشتر مردم با رشته های بیمه ای اعم از بیمه های زندگی و غیرزندگی و همچنین حرکت در مسیر توسعه شرکت های بیمه ای و نگاه آینده پژوهانه، خلق
ظرفیت های تازه ، بازارسازی و به دنبال آن کوشش برای افزایش سطح رضایتمندی بیمه گذاران و بیمه گران به عنوان  دستاوردهای مهم بیمه مرکزی یادکرد که باعث شد نقش و جایگاه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص تر شد و اضافه کرد این سازمان با اتخاذ تمهیدات کارشناسانه و رویکرد فرهنگی کوشیده است تا فاصله معنی دار ضریب نفوذ بیمه های زندگی در ایران با کشورهای توسعه یافته را کمتر کرده و بیمه های زندگی را در راستای افزایش سطح رفاه عمومی و یکی از مولفه های مهم امید به آینده ، توسعه و تعمیم دهد.
تعامل گسترده با دستگاه های ذیربط و نهادهای ذینفع و شرکای اجتماعی و اقتصادی، راه اندازی دوره دکترای بیمه و تنظیم قرارداد با دانشگاه تهران به منظور اختصاص حداقل پنج نفر از پذیرفته شدگان دوره دکتری برای گذراندن phd بیمه در هر ترم وتوجه جدی به توسعه فرهنگ بیمه و گذر از بحران های رسانه ای ازدیگر محورهای ارائه شده رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اعضای مجمع عمومی بیمه مرکزی بود.
گفتنی است در حاشیه این جلسه نمایشگاهی از دستاوردهای بیمه مرکزی دریکسال گذشته در معرض دید اعضا قرارداده شده بود.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.