مجمع عمومی صنف دستیاران فیلمبردار کاملاً قانونی است

۲۳م دیماه ،

سینماپرس-گروه سینما/ برخلاف بعضی فضاسازی های منفی درخواست مجمع عمومی هیأت موسس صنف دستیاران فیلمبردار برای تشکیل مجمع در عصر روز یکشنبه ۲۴/۱۰/۹۱ کاملاً قانونی است.

به گزارش سینماپرس، این مجمع با دعوت هیأت موسس صنف دستیاران فیلمبردار سینمای ایران از فعالان این حوزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز یکشنبه ۲۴/۱۰/۹۱ در تالار اسوه واقع در تقاطع خیابان بهار و انقلاب برگزار می گردد.

این هیأت همچنین اعلام کرد: در پی اقدام رئیس سابق صنف دستیاران فیلمبردار برای ثبت قانونی، چند تن از پیشکسوتان و فعالان این صنف از چندی پیش با مراجعه به هیأت ساماندهی، خواستار ارائه اساسنامه و ثبت قانونی برای بهره مندی از مزایای صنفی و رفاهی و معیشتی برای همکاران خود گردیدند که در حال حاضر برگزاری مجمع عمومی اولیه و برگزاری انتخابات هیأت مدیره تازه در همین راستا صورت می پذیرد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر اساسنامه صنف دستیاران فیلمبردار به ریاست آقای داود عرب به عنوان رئیس هیأت موسس مجوز رسمی هیأت رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت نموده و به اداره ثبت شرکت ها معرفی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تاکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ثبت قانونی تنها یک صنف از یک حرفه سینمایی، هرگونه فعالیت صنفی توسط گروه های دیگر غیر قانونی بوده و از نظر این وزارتخانه اعتبار و وجاهت حقوقی ندارد.

هیأت ساماندهی صنوف سینمایی با ابراز تاسف از بعضی اقدامات غیر فرهنگی و لجوجانه در مخدوش ساختن اقدامات قانونی فعالان این صنف، از دستیاران فیلمبردار مدعو خواست در آرامش کامل و با رعایت ضوابط و قوانین موجود با حضور نماینده رسمی وزارت ارشاد نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۹۱۷


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.