مجوز اجرای تئاتر در سینما توسط دو معاونت سینمایی و هنری صادر می شود

محمد اشرفی رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران در ارتباط با اجراهای تئاتر آزاد در سالن های سینمایی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش ها به منظور کمک به وضعیت اقتصادی سالن های سینمایی اجرا می شود. البته هم اکنون تعداد محدودی از سالن ها اجرای تئاتر دارند.

وی افزود: از طرف دیگر به هنر تئاتر نیز از این طریق توجه می شود. سالن های برگزاری تئاتر محدود است و ما طی صحبت هایی که با انجمن تئاتر آزاد حدود پنج سال پیش انجام دادیم قرار شد این نمایش ها در سانس های خارج از نمایش فیلم اجرا شوند تا از این طریق به صنعت سینما و تئاتر کمک کنیم.

اشرفی ادامه داد: این تئاترها به نمایش فیلم های سینمایی لطمه ای وارد نمی کند زیرا خارج از ساعت های مقرر نمایش فیلم در سالن سینما است. مجوزهای لازم برای اجرای تئاتر در این سالن ها نیز از طریق ضوابط و مقررات خاصی انجام می شود.

وی تاکید کرد: مجوزها از طریق معاونت سینمایی و معاونت هنری وزارت ارشاد ارائه می شود و باید هر دو معاونت این مجوز را صادر کنند تا تئاتری در سالن سینما اجرا شود. اتفاقا مقررات خیلی سختی نیز برای این مجوزها در نظر گرفته شده است. کسانی که علاقمند هستند می توانند بعد از طی کردن مراحل قانونی برای اجرای نمایش به سالن های سینمایی مورد نظر مراجعه کنند.

اشرفی همچنین درباره بازسازی سینما سروش گفت: سینما سروش واقع در خیابان شریعتی سه سالنه شده و هم اکنون مراحل پایانی بازسازی را طی می کند. تا دو ماه دیگر نیز این سالن آماده بهره برداری است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.