مجوز دومین شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی صادر شد

۲۶فروردین۱۳،

http://www.bananews.ir/شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین(سهامی عام) مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

به گزارش شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین نزد مرجع ثبت شرکت‌های شهرستان تهران به ثبت رسیده و به­ عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است.

با توجه به مجوز صادره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای این شرکت، شرکت مذکور ملزم به رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اساسنامه مصوب خود برای فعالیت به ­عنوان یک  شرکت سرمایه­ گذاری موضوع بند ۲۱ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴ خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس دستورالعمل شناسایی و ثبت نهادهای مالی فعال در بازار اوراق بهادار مصوب ۲۱ آبان ۱۳۹۰، نهادهای سرمایه­ گذاری مشمول ثبت نزد سازمان، می بایست حداقل ۸۰ درصد از دارایی­‌های خود را به سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار اختصاص دهند.

بر این اساس، عمده فعالیت شرکت­‌های سرمایه­ گذاری، سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه‌، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت‌ها، موسسات یا صندوق‌ها‌ی سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع است.

سرمایه ­گذاری شرکت‌­های سرمایه­‌گذاری در صندوق­‌ها، شرکت­‌ها و سایر اوراق بهادار به گونه­‌ای خواهد بود که به ‌تنهایی یا به همراه اشخاص وابستۀ خود، کنترل شرکت، مؤسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر را در اختیار نگرفته یا درآن نفوذ قابل ملاحظه نیابد.

 

در این بین، شرکت، در موضوعات فرعی فعالیت خود نیز می­‌تواند به سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار با هدف کسب کنترل شرکت­ها و صندوق ها بپردازد.

همچنین شرکت­های مربوطه با اخذ مجوزهای لازم و تأمین شرایط تعیین شده، قادر به پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تامین مالی بازارگردانی اوراق بهادار، مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی اوراق بهادار و تضمین نقدشوندگی، اصل یا حداقل سود اوراق بهادار است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.