مجوز راه‌اندازی ۱۱رشته کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه لرستان اخذ شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

رئیس دانشگاه لرستان از موافقت شورای گسترش وزارت علوم برای راه اندازی ۱۱ رشته کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس«دانشجویی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حسن وقتیان تصریح نمود: با اخذ مجوز ۹ رشته دکتری تخصصی تازه شامل مهندسی منابع طبیعی گرایش آبخیزداری، دکتری تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی، دکتری جنگل شناسی و اکولوژی جنگل، دکتری علوم باغبانی و فضای سبز گرایش گیاهان زینتی، دکتری حشره شناسی کشاورزی، دکتری بیماری شناسی گیاهی، دکتری زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات غنایی، دکتری زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات عرفانی و دکتری زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات ادبیات حماسی تعداد رشته های این دانشگاه در مقطع دکتری به ۴۵ رشته رسید.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد دو رشته مهندسی کشاورزی گرایش مکانیک ماشین های کشاورزی و مهندسی کشاورزی گرایش آبیاری و زهکشی به رشته های این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: با احتساب رشته های تازه تعداد رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به ۵۴ رشته رسیده است.

زمانیان همچنین از اخذ مجوز راه اندازی شش رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در پردیس بین الملل این دانشگاه خبر داد و ادامه داد: این رشته ها شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت، زبان و ادبیات عرب، علوم دامی گرایش تغذیه دام و آمار و ریاضی می باشند.

وی با اذعان به اینکه فعالیت پردیس بین الملل دانشگاه لرستان از بهمن ماه سال جاری آغاز می گردد یادآور شد: پیش از این نیز موفق به اخذ مجوز راه اندازی ۲۱ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این پردیس شده بودیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.