مجوز مجلس به شرکت‌های گازرسانی جهت دریافت تسهیلات تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان

رسیدگی به پیشنهادات الحاقی به تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۳،

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه ۹۳ به شرکت گاز اجازه دادند که تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای گازرسانی به روستاها با نخستویت مناطق سردسیر دریافت کنند.

مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که به شرکت‌های گازرسانی اجازه داده می‌شود با تضمین وزارت نفت تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای خطوط گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز با نخستویت مناطق سردسیر و بازپرداخت پنج ساله دریافت کنند. همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است هماهنگی‌های لازم را از طریق بانک‌های عامل انجام دهد.

به گزارش ایسنا، این پیشنهاد که از سوی محمد قثیم عثمانی نماینده مردم بوکان مطرح شد که پس از آن لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت با این پیشنهاد گفت: با توجه به اینکه دو سال پیاپی در قانون بودجه این مسأله به تصویب رسیده باید بررسی کنیم که آیا عملکرد شرکت گاز در این موضوع چه بوده است.

وی تصریح کرد: حتی شرکت‌ها می‌توانند از هیأت مدیره خود مجوز دریافت کرده و از بانک تسهیلات بگیرند و نیازی به این نیست که در قانون بودجه آورده شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس نیز در موافقت با پیشنهاد ارائه شده گفت: با توجه به اینکه در بودجه ۹۱ و ۹۲ نیز چنین مصوبه‌ای وجود داشته و به عنوان قانون درآمده است، امکانی را فراهم می‌کند که گازرسانی در روستاها به ویژه مناطق سردسیر  انجام شود.

وی با بیان اینکه ما دومین تولید کننده گاز در دنیا هستیم گفت: خوشبختانه بخش‌های بسیاری در کشور از نعمت گاز برخوردار می باشند و می‌طلبد که مناطقی که نیاز به گازرسانی دارند و فاقد آن می باشند نیز از این نعمت برخوردار شوند. البته شرکت گاز می‌تواند از محل فروش انشعاب نیز هزینه را پس گرفته و تعهدات آن قابل اجرا است.

بنابراین این مصوبه با ۱۱۶ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموعه ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه به تصویب مجلس رسید.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.