مجوز ورود ایران چک ۱ میلیون ریالی در مبادلات بانکی صادر شد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه‌های پشت نویسی ایران چک‌های ۱ میلیون ریالی را منتفی و مجوز ورود این ابزار پرداخت‌ را به چرخه دریافت و پرداخت در شبکه بانکی صادر کرد.

به گزارش  ممتاز  به نقل از  روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،این بانک طی بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: به منظور پاسخگویی موثر به تقاضای جامعه برای دسترسی به وجوه نقد، بانک مرکزی در نظر دارد نسبت به انتشار یافتن مجدد ایران چک‌های ۱ میلیون ریالی اقدام کند.
با عنایت به اینکه در نظر است ایران چک‌های ۱ میلیون ریالی به سهولت در سطح جامعه گردش نماید، لذا از تاریخ ابلاغ این بخشنامه(بیستم اسفندماه سال جاری)،‌ مفاد بخشنامه‌هایی که پشت نویسی ایران چک‌های ۱ میلیون ریالی را الزامی نموده و یا ناظر بر نحوه تبادل اطلاعات مربوط به این ابزار پرداخت با بانک مرکزی بوده است، منتفی اعلام می‌شود.
از این رو، بانکها و موسسات اعتباری می توانند ایران چک های ۱ میلیون ریالی را پس از ثبت اطلاعات آن در سامانه ایران چک، همانند ایران چک‌های پانصد هزار ریالی در چرخه دریافت و پرداخت استفاده نموده و در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در این زمینه،‌ مراتب را از اداره نشر اسکناس و خزانه بانک مرکزی استعلام نماید.
پیش از این، بهزاد قیاسوند مدیرکل ریالی و نشر در کنفرانس مطبوعاتی «تمهیدات بانک مرکزی در  ایام پایانی سال » اعلام نموده بود: در صورت  نیاز و تقاضای سیستم بانکی، در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری چک پول‌های ۱ میلیون ریالی وارد بازار خواهد شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.